hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa
https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140

Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup

Zorica Cvetanović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3970-0309 ; University of Belgrade, Teacher Education Faculty
Veljko Brborić ; University of Belgrade, Faculty of

Puni tekst: hrvatski, pdf (239 KB) str. 453-477 preuzimanja: 93* citiraj
APA 6th Edition
Cvetanović, Z. i Brborić, V. (2019). Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup. Croatian Journal of Education, 21 (2), 453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
MLA 8th Edition
Cvetanović, Zorica i Veljko Brborić. "Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 2, 2019, str. 453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Cvetanović, Zorica i Veljko Brborić. "Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup." Croatian Journal of Education 21, br. 2 (2019): 453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
Harvard
Cvetanović, Z., i Brborić, V. (2019). 'Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup', Croatian Journal of Education, 21(2), str. 453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
Vancouver
Cvetanović Z, Brborić V. Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 04.07.2020.];21(2):453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
IEEE
Z. Cvetanović i V. Brborić, "Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 2, str. 453-477, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
Puni tekst: engleski, pdf (239 KB) str. 453-477 preuzimanja: 115* citiraj
APA 6th Edition
Cvetanović, Z. i Brborić, V. (2019). Teaching Vocabulary to Pupils in the First Grade of Primary School: An Experimental Approach . Croatian Journal of Education, 21 (2), 453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
MLA 8th Edition
Cvetanović, Zorica i Veljko Brborić. "Teaching Vocabulary to Pupils in the First Grade of Primary School: An Experimental Approach ." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 2, 2019, str. 453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Cvetanović, Zorica i Veljko Brborić. "Teaching Vocabulary to Pupils in the First Grade of Primary School: An Experimental Approach ." Croatian Journal of Education 21, br. 2 (2019): 453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
Harvard
Cvetanović, Z., i Brborić, V. (2019). 'Teaching Vocabulary to Pupils in the First Grade of Primary School: An Experimental Approach ', Croatian Journal of Education, 21(2), str. 453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
Vancouver
Cvetanović Z, Brborić V. Teaching Vocabulary to Pupils in the First Grade of Primary School: An Experimental Approach . Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 04.07.2020.];21(2):453-477. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
IEEE
Z. Cvetanović i V. Brborić, "Teaching Vocabulary to Pupils in the First Grade of Primary School: An Experimental Approach ", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 2, str. 453-477, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140

Sažetak
Poučavanje vokabulara uključuje obogaćivanje rječnika, učenje i upotrebu riječi te ima velik utjecaj na razvoj jezika u djece. Cilj ovoga rada jest preispitati eksperimentalni program koji je izrađen za poučavanje vokabulara, a koji utječe na obogaćivanje dječjeg rječnika. Eksperimentalni program izrađen je u skladu s vrstama leksičkih zadataka i primjenjuje se u nastavi materinskog jezika. Uzorak paralelnih grupa koje su sudjelovale u eksperimentu sastojao se od učenika prvoga razreda osnovne škole (N = 110). Eksperimentalni program poučavanja vokabulara proveden je tijekom tri mjeseca, a učenici su imali tri ili četiri leksička zadatka tjedno. Nakon završetka provedbe programa, proveden je test čija je svrha bila utvrditi razliku između učenika u eksperimentalnoj i kontrolnoj grupi. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika između kontrolne i eksperimentalne grupe u sljedećim dijelovima vokabulara: pridjevima, imenicama, glagolima, sinonimima, antonimima, umanjenicama i slaganjem novih riječi od slova neke ponuđene riječi. Istraživanja pokazuju da priprema detaljnog programa za poučavanje vokabulara utječe na obogaćivanje rječnika učenika u prvom razredu osnovne škole.

Ključne riječi
eksperimentalni program za poučavanje vokabulara; leksički zadaci; vokabular učenika; obogaćivanje rječnika.

Hrčak ID: 225038

URI
https://hrcak.srce.hr/225038

[engleski]

Posjeta: 337 *