Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3050

Percepcije učitelja o poučavanju engleskoga jezika u osnovnoj školi: komparativno istraživanje između Indije i Slovenije

Mateja Dagarin Fojkar orcid id orcid.org/0000-0002-0953-1065 ; University of Ljubljana, Faculty of Education Department of Education Studies
Katarina Kilibarda Perret ; InGlobEn Institute


Puni tekst: hrvatski pdf 476 Kb

str. 479-510

preuzimanja: 247

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 476 Kb

str. 479-510

preuzimanja: 510

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju percepcije učitelja o poučavanju engleskoga jezika u osnovnoj školi u Indiji i Sloveniji. Učitelji čine jedan od ključnih faktora za uspješno poučavanje stranoga jezika i, unatoč nekim suprotnim zabludama, moraju udovoljiti visokim kriterijima koji ih kvalificiraju za poučavanje stranoga jezika djeci. Zbog toga smo proveli komparativno istraživanje među 313 učitelja engleskoga jezika od kojih su 143 učitelja iz Slovenije, a 170 ih je iz Indije. Ciljevi našega istraživanja bili su ispitati učitelje u vezi s razlozima odabira profesije učitelja, vrstama aktivnosti koje učitelji provode sa svojim učenicima, kao i sa stavovima učitelja prema razvijanju jezičnih vještina iz engleskoga jezika kod učenika. Nadalje, željeli smo istražiti njihove prijedloge vezane uz poboljšanja u poučavanju engleskoga jezika u osnovnoj školi u Indiji i Sloveniji. Za potrebe istraživanja izrađen je upitnik s pitanjima zatvorenoga tipa koji je bio podijeljen učiteljima u obje zemlje. Iako se spomenute zemlje uvelike razlikuju u veličini, a i u ulozi engleskoga jezika, interesantna je pojavnost sličnosti u percepciji učitelja o poučavanju engleskoga kao stranoga ili drugoga jezika, primjerice u važnosti razvoja vještina govorenja, slušanja i vokabulara u poučavanju stranoga jezika, kao i želji za boljem pristupu resursima. Međutim, postoje mnoge razlike u njihovim percepcijama, posebice u razlozima odabira učiteljske profesije i vrstama aktivnosti koje redovito imaju u svojim razredima.

Ključne riječi

poučavanje stranoga jezika; učenici engleskoga jezika; školski sustav; osposobljavanje učitelja.

Hrčak ID:

225034

URI

https://hrcak.srce.hr/225034

Datum izdavanja:

26.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.515 *