Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.2929

Povezanost morfoloških karakteristika i nastavne teme Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava kod jedanaestogodišnjih učenica

Bojan Babin ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences
Lidija Vlahović orcid id orcid.org/0000-0003-2551-1555 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences
Josip Babin orcid id orcid.org/0000-0003-2230-1931 ; University of Split, Faculty of Kinesiology


Puni tekst: engleski pdf 188 Kb

str. 437-452

preuzimanja: 301

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 188 Kb

str. 437-452

preuzimanja: 224

citiraj


Sažetak

Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja povezanosti morfoloških karakteristika i reprezentativne nastavne teme Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava iz nastavne cjeline Igre u službenom planu i programu Tjelesne i zdravstvene kulture za učenice petih razreda osnovne škole. U skladu s navedenim na uzorku od 152 učenice u dobi od 11 godina (± 6 mjeseci) primijenjen je skup od 16 antropometrijskih mjera za procjenu morfoloških karakteristika i test motoričkog znanja Vršno odbijanje iz srednjega odbojkaškog stava. Rezultati multiple regresijske analize pokazali su visok stupanj povezanosti prediktorskog skupa primijenjenih morfoloških varijabli s kriterijskom varijablom vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (R = .44). Analiza parcijalnog utjecaja pojedinih morfoloških varijabli na značajnost regresijskog modela pokazala je da statistički značajan doprinos pokazuju varijable kožni nabor leđa, srednji opseg grudnog koša, kožni nabor nadlaktice, opseg podlaktice, kožni nabor potkoljenice i dijametar ručnog zgloba. Rezultati istraživanja pokazuju značaj odabira nastavne teme Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava u programiranju nastave Tjelesne i zdravstvene kulture radi transformacije pojedinih morfoloških karakteristika, a s ciljem postizanja poželjnih finalnih stanja učenica i u postizanju boljih rezultata pri ocjenjivanju tog nastavnog sadržaja.

Ključne riječi

motorička znanja; ocjenjivanje; Tjelesna i zdravstvena kultura; planiranje i programiranje; učenice petih razreda osnovne škole.

Hrčak ID:

225043

URI

https://hrcak.srce.hr/225043

Datum izdavanja:

26.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.231 *