hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107

Procjena provedbe odgojno-obrazovne inkluzivne prakse učitelja i nastavnika

Anela Nikčević-Milković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6216-456X ; University of Zadar, Department of Teacher Education Studies in Gospić
Denis Jurković   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4408-5117 ; University of Zadar, Department of Teacher Education Studies in Gospić
Josip Durdov   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2441-8888 ; Primary school Dr Jure Turić in Gospić

Puni tekst: hrvatski, pdf (365 KB) str. 599-638 preuzimanja: 144* citiraj
APA 6th Edition
Nikčević-Milković, A., Jurković, D. i Durdov, J. (2019). Procjena provedbe odgojno-obrazovne inkluzivne prakse učitelja i nastavnika. Croatian Journal of Education, 21 (2), 599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
MLA 8th Edition
Nikčević-Milković, Anela, et al. "Procjena provedbe odgojno-obrazovne inkluzivne prakse učitelja i nastavnika." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 2, 2019, str. 599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Nikčević-Milković, Anela, Denis Jurković i Josip Durdov. "Procjena provedbe odgojno-obrazovne inkluzivne prakse učitelja i nastavnika." Croatian Journal of Education 21, br. 2 (2019): 599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
Harvard
Nikčević-Milković, A., Jurković, D., i Durdov, J. (2019). 'Procjena provedbe odgojno-obrazovne inkluzivne prakse učitelja i nastavnika', Croatian Journal of Education, 21(2), str. 599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
Vancouver
Nikčević-Milković A, Jurković D, Durdov J. Procjena provedbe odgojno-obrazovne inkluzivne prakse učitelja i nastavnika. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 03.12.2020.];21(2):599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
IEEE
A. Nikčević-Milković, D. Jurković i J. Durdov, "Procjena provedbe odgojno-obrazovne inkluzivne prakse učitelja i nastavnika", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 2, str. 599-638, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
Puni tekst: engleski, pdf (365 KB) str. 599-638 preuzimanja: 106* citiraj
APA 6th Edition
Nikčević-Milković, A., Jurković, D. i Durdov, J. (2019). Estimate of Implementation of Educational Inclusion by Primary School Teachers and High School Teachers. Croatian Journal of Education, 21 (2), 599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
MLA 8th Edition
Nikčević-Milković, Anela, et al. "Estimate of Implementation of Educational Inclusion by Primary School Teachers and High School Teachers." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 2, 2019, str. 599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Nikčević-Milković, Anela, Denis Jurković i Josip Durdov. "Estimate of Implementation of Educational Inclusion by Primary School Teachers and High School Teachers." Croatian Journal of Education 21, br. 2 (2019): 599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
Harvard
Nikčević-Milković, A., Jurković, D., i Durdov, J. (2019). 'Estimate of Implementation of Educational Inclusion by Primary School Teachers and High School Teachers', Croatian Journal of Education, 21(2), str. 599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
Vancouver
Nikčević-Milković A, Jurković D, Durdov J. Estimate of Implementation of Educational Inclusion by Primary School Teachers and High School Teachers. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 03.12.2020.];21(2):599-638. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
IEEE
A. Nikčević-Milković, D. Jurković i J. Durdov, "Estimate of Implementation of Educational Inclusion by Primary School Teachers and High School Teachers", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 2, str. 599-638, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107

Sažetak
Rezultati istraživanja procjene provedbe inkluzivne prakse u Ličko-senjskoj županiji pokazuju da većina učitelja i nastavnika ima pozitivnu percepciju o njezinoj provedbi. Dok većina učitelja ima iskustvo rada s učenicima s teškoćama u razvoju, kod nastavnika je to iskustvo slabije. I jedni i drugi uglavnom ostvaruju suradnju sa stručno-razvojnom službom škole, ali ne i sa stručnjacima izvan škole. Učitelji manje obrazovani za rad s tim učenicima, s većom potporom škole više metodičko-didaktički oblikuju nastavu, individualiziraju programe te se stručno usavršavaju i surađuju. Oni u odnosu na nastavnike značajno pozitivnije procjenjuju primjenu adekvatnih metoda i načina rada s tim učenicima, primjenu individualiziranih programa, stručno usavršavanje i suradnju. Multivarijantnom analizom pokazalo se da učitelji s nižim stupnjem obrazovanja za rad s tim učenicima te većom potporom škole imaju pozitivnije procjene metodičko-didaktičkih aspekata rada, primjene individualiziranih programa, stručnog usavršavanja i suradnje, kao i prihvaćanja učenika s teškoćama od vršnjaka i roditelja. S manjim brojem učenika u razredu, manjim iskustvom rada s tim učenicima, humanističkim i društvenim profilom nastavnika, procjene uključivanja tih učenika postaju pozitivnije. Učitelji, za razliku od nastavnika, pozitivnije procjenjuju vlastitu kompetentnost što je suradnja s roditeljima tih učenika manja.

Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija; procjena provedbe inkluzivne prakse; učenici s teškoćama u razvoju; učitelji i nastavnici osnovnih i srednjih škola.

Hrčak ID: 225036

URI
https://hrcak.srce.hr/225036

[engleski]

Posjeta: 532 *