hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238

Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici

Sonja Kovačević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6563-1231 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Teacher Education

Puni tekst: hrvatski, pdf (235 KB) str. 639-663 preuzimanja: 122* citiraj
APA 6th Edition
Kovačević, S. (2019). Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici. Croatian Journal of Education, 21 (2), 639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
MLA 8th Edition
Kovačević, Sonja. "Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 2, 2019, str. 639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238. Citirano 21.10.2020.
Chicago 17th Edition
Kovačević, Sonja. "Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici." Croatian Journal of Education 21, br. 2 (2019): 639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
Harvard
Kovačević, S. (2019). 'Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici', Croatian Journal of Education, 21(2), str. 639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
Vancouver
Kovačević S. Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 21.10.2020.];21(2):639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
IEEE
S. Kovačević, "Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 2, str. 639-663, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
Puni tekst: engleski, pdf (235 KB) str. 639-663 preuzimanja: 114* citiraj
APA 6th Edition
Kovačević, S. (2019). Progressive Education – Didactic Challenges. Croatian Journal of Education, 21 (2), 639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
MLA 8th Edition
Kovačević, Sonja. "Progressive Education – Didactic Challenges." Croatian Journal of Education, vol. 21, br. 2, 2019, str. 639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238. Citirano 21.10.2020.
Chicago 17th Edition
Kovačević, Sonja. "Progressive Education – Didactic Challenges." Croatian Journal of Education 21, br. 2 (2019): 639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
Harvard
Kovačević, S. (2019). 'Progressive Education – Didactic Challenges', Croatian Journal of Education, 21(2), str. 639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
Vancouver
Kovačević S. Progressive Education – Didactic Challenges. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [pristupljeno 21.10.2020.];21(2):639-663. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
IEEE
S. Kovačević, "Progressive Education – Didactic Challenges", Croatian Journal of Education, vol.21, br. 2, str. 639-663, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238

Sažetak
Od nastanka škole i postojanja nastave u njoj postoji svojevrsno opterećenje o njezinoj progresivnoj ulozi. Progresivistički su reformatori bili zaokupljeni pedagoškom interpretacijom pedocentrističke koncepcije obrazovanja i metodološke i metodičke operacionalizacije tzv. metode usmjerene na dijete. Pedagoški progresivizam polazio je od toga da se obrazovanje temelji na činjenici da ljudi kao društvena bića najbolje uče i usvajaju znanja stvarnim životnim aktivnostima. Procesi usvajanja novih znanja sve češće se događaju upravo izvan do sada poznate didaktičke organizacijske sheme i ako ne pristane na brzo prilagođavanje, škola će izgubiti tu utrku. Podrazumijeva li napreadk u smislu unapređenja nastave novine u nastavno-obrazovnoj tehnologiji ili u nastavnoj organizaciji, ili je progres u pedagogiji danas nešto potpuno drugo? U trenutku kada postavimo pitanje kvalitete, otvorili smo pitanja ne samo organizacije nastavnog procesa već i smisla i načina učenja i poučavanja u eri u kojoj sve vrijednosti variraju i zbog utjecaja tehnologije, medija i virtualnosti sve postaje promjenjivo i nestalno.

Ključne riječi
didaktika; nastava; organizacijski modeli; progresivno obrazovanje.

Hrčak ID: 225040

URI
https://hrcak.srce.hr/225040

[engleski]

Posjeta: 458 *