Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc53/3/6

Socijalno-demografske odrednice i česti razlozi za posjet hitnoj stomatološkoj službi Grada Zagreba

Antonija Balenović ; Dom zdravlja Zagreb - Centar, Runjaninova 4, Zagreb, Hrvatska
Alem Fazlić orcid id orcid.org/0000-0002-8603-2083 ; Dom zdravlja Zagreb - Centar, Runjaninova 4, Zagreb, Hrvatska
Marko Mihelčić ; Dom zdravlja Zagreb - Centar, Runjaninova 4, Zagreb, Hrvatska
Andrea Hoch ; Dom zdravlja Zagreb - Centar, Runjaninova 4, Zagreb, Hrvatska
Vedran Radujković ; Dom zdravlja Zagreb - Centar, Runjaninova 4, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 485 Kb

str. 247-254

preuzimanja: 2.887

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 485 Kb

str. 247-254

preuzimanja: 408

citiraj


Sažetak

Svrha: Svrha rada bila je odrediti socijalno-demografske i kliničke parametre pacijenata koji posjećuju hitnu stomatološku službu te njihove najčešće dijagnoze. Materijali i metode: Podatci su prikupljeni na temelju ankete koju su pacijenti ispunjavali za posjeta službi. Ukupno je sudjelovalo 1730 pacijenata (26 %) od njih 6732, s pritom se ispunjavala anketa u kojoj su postavljena pitanja o socijalno-
demografskom statusu i posjećivanju stomatologa te je tražen opis i dinamika simptoma. Nakon prikupljanja podataka provedene su metode deskriptivnog prikaza podataka te metode inferencijalne statistike u SPSS-u. Rezultati: Rezultati nakon analize ankete pokazali su da većina ispitanika (60,4 %) dolazi u hitnu službu vikendima i blagdanima. Istaknimo da je 73,1 % ispitanika naveo je da se već koristio uslugama hitne stomatološke službe, a 65,8 % njih zbog trenutačnog stanja nije posjetilo vojega stomatologa. Najveći broj ispitanika (62,2 %) u hitnu je službu došao unutar tjedan dana od početka tegoba. Najčešće dijagnoze bile su apscesi lica i čeljusti (27,3 %). Postoji statistički značajna razlika između broja pacijenata koji su došli u hitnu stomatološku službu i ispunili upitnik tijekom različitih mjeseci, u smislu da je više njih tražilo pomoć tijekom svibnja i lipnja (59,7 %) u odnosu prema srpnju i kolovozu (40,3 %). Zaključak: Kod većine ispitanika postojale su jasne indikacije za prijam u hitnu stomatološku službu. Većina hitnih stanja nastala je uglavnom zbog neredovitih posjeta izabranom liječniku. Boljom edukacijom pacijenata i provedbom preventivnih programa broj
posjeta ovoj službi vjerojatno bi se smanjio.

Ključne riječi

dentalna anksioznost; akutna bol; hitna medicina

Hrčak ID:

225686

URI

https://hrcak.srce.hr/225686

Datum izdavanja:

26.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.392 *