hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.64.2.1

SKALA SAMOPROCJENE SOCIJALNOG PONAŠANJA ADOLESCENATA

Nataša Vlah ; Učiteljski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci Rijeka, Hrvatska
Darko Lončarić ; Učiteljski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci Rijeka, Hrvatska
Sanja Tatalović Vorkapić ; Učiteljski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (11 MB) str. 13-12 preuzimanja: 170* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N., Lončarić, D. i Tatalović Vorkapić, S. (2018). SKALA SAMOPROCJENE SOCIJALNOG PONAŠANJA ADOLESCENATA. Život i škola, LXIV (2), 13-12. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.1
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša, et al. "SKALA SAMOPROCJENE SOCIJALNOG PONAŠANJA ADOLESCENATA." Život i škola, vol. LXIV, br. 2, 2018, str. 13-12. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.1. Citirano 09.08.2020.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša, Darko Lončarić i Sanja Tatalović Vorkapić. "SKALA SAMOPROCJENE SOCIJALNOG PONAŠANJA ADOLESCENATA." Život i škola LXIV, br. 2 (2018): 13-12. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.1
Harvard
Vlah, N., Lončarić, D., i Tatalović Vorkapić, S. (2018). 'SKALA SAMOPROCJENE SOCIJALNOG PONAŠANJA ADOLESCENATA', Život i škola, LXIV(2), str. 13-12. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.1
Vancouver
Vlah N, Lončarić D, Tatalović Vorkapić S. SKALA SAMOPROCJENE SOCIJALNOG PONAŠANJA ADOLESCENATA. Život i škola [Internet]. 2018 [pristupljeno 09.08.2020.];LXIV(2):13-12. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.1
IEEE
N. Vlah, D. Lončarić i S. Tatalović Vorkapić, "SKALA SAMOPROCJENE SOCIJALNOG PONAŠANJA ADOLESCENATA", Život i škola, vol.LXIV, br. 2, str. 13-12, 2018. [Online]. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.1

Sažetak
Cilj je konstruirati i predložiti Skalu samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata koja koristi semantički diferencijal, a struktura skale pokušat će se replicirati u glavnom istraživanju. Metoda semantičkog diferencijala korištena je uz oslon na postmodernistički koncept refleksivne projekcije osobnosti. U predistraživanju s 300 učenika strukovnih škola (58% muških; od 15 do 19 godina, M=16.06, SD=0.96) utvrđena su ukupno 64 para pridjeva koji su utemeljeni u implicitnim teorijama ličnosti. Faktorska struktura provjerena je eksploratornom faktorskom analizom i odabrane su čestice koje čine supskale zadovoljavajućih metrijskih karakteristika: Konvencionalnost, Samoisticanje i Socijabilnost. Struktura skale replicirana je u glavnom istraživanju provedenom s 1125 učenika strukovnih škola (63% muških; 15 do 18 godina, M= 16.46, SD=1.01). Uočene su relativno visoke prosječne vrijednosti rezultata na svim supskalama. Interkorelacije su među supskalama visoke i pozitivne što upućuje na povezanost promatranih samoprocjena. Utvrđeno je da adolescentice imaju statistički značajno viši rezultat na Konvencionalnosti i Socijabilnosti od adolescenata. Analiza razlika po dobnim skupinama ukazuje da skupina sedamnaestogodišnjaka ima najniže prosječne rezultate na sve tri supskale. U raspravi se interpretiraju dobivene dimenzije samoprocjene ponašanja adolescenata te se impliciraju mogućnosti uporabe dobivenih rezultata u savjetodavnom radu u strukovnim školama.

Ključne riječi
adolescenti; metoda semantičkog diferencijala; samoprocjena ponašanja; učenici strukovnih škola

Hrčak ID: 226091

URI
https://hrcak.srce.hr/226091

[engleski] [njemački]

Posjeta: 367 *