Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.28.3.08

Školsko postignuće učenika: testiranje modela školske kompetencije

Ivan Dević orcid id orcid.org/0000-0003-0163-3371 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 274 Kb

str. 523-542

preuzimanja: 794

citiraj


Sažetak

U radu su razmotrena obilježja povezana sa školskim uspjehom
učenika osnovne škole u skladu s teorijskim modelom školske
kompetencije (DiPerna, Volpe i Elliot, 2002, 2005). Cilj je provjeriti
mogućnost objašnjenja školskog uspjeha učenika navedenim
modelom, uz dodatno uključivanje intelektualnih sposobnosti.
U istraživanju su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda
(N = 393) iz pet osnovnih škola Grada Zagreba i uže okolice
te njihovi nastavnici (N = 22). Rezultati strukturnoga modeliranja
pokazuju da model s procjenama nastavnika dobro pristaje
podacima te se tako može objasniti 55 % varijance školskog
uspjeha. Pri tome se motivacija pokazala potpunim medijatorom
odnosa školskih vještina i socijalnih vještina sa školskim
uspjehom te djelomičnim medijatorom odnosa inteligencije i
školskog uspjeha. Najveći ukupni efekt na uspjeh ima motivacija
učenika i njihove vještine učenja, dok ostala obilježja koja potiču
uspjeh i intelektualne sposobnosti imaju slabiji učinak.

Ključne riječi

model školske kompetencije; školski uspjeh; motivacija; inteligencija; strukturno modeliranje

Hrčak ID:

226821

URI

https://hrcak.srce.hr/226821

Datum izdavanja:

15.10.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.078 *