hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Političko obrazovanje u školama: nepotrebna politizacija obrazovanja ili važan uvjet demokracije? Slučaj Engleske

Berto Šalaj   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9913-8477 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (311 KB) str. 77-99 preuzimanja: 957* citiraj
APA 6th Edition
Šalaj, B. (2005). Političko obrazovanje u školama: nepotrebna politizacija obrazovanja ili važan uvjet demokracije? Slučaj Engleske. Politička misao, 42 (2), 77-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/20987
MLA 8th Edition
Šalaj, Berto. "Političko obrazovanje u školama: nepotrebna politizacija obrazovanja ili važan uvjet demokracije? Slučaj Engleske." Politička misao, vol. 42, br. 2, 2005, str. 77-99. https://hrcak.srce.hr/20987. Citirano 16.12.2019.
Chicago 17th Edition
Šalaj, Berto. "Političko obrazovanje u školama: nepotrebna politizacija obrazovanja ili važan uvjet demokracije? Slučaj Engleske." Politička misao 42, br. 2 (2005): 77-99. https://hrcak.srce.hr/20987
Harvard
Šalaj, B. (2005). 'Političko obrazovanje u školama: nepotrebna politizacija obrazovanja ili važan uvjet demokracije? Slučaj Engleske', Politička misao, 42(2), str. 77-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/20987 (Datum pristupa: 16.12.2019.)
Vancouver
Šalaj B. Političko obrazovanje u školama: nepotrebna politizacija obrazovanja ili važan uvjet demokracije? Slučaj Engleske. Politička misao [Internet]. 2005 [pristupljeno 16.12.2019.];42(2):77-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20987
IEEE
B. Šalaj, "Političko obrazovanje u školama: nepotrebna politizacija obrazovanja ili važan uvjet demokracije? Slučaj Engleske", Politička misao, vol.42, br. 2, str. 77-99, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20987. [Citirano: 16.12.2019.]

Sažetak
U ovom radu autor na temelju analize jednoga konkretnog slučaja,
uvođenja političkoga obrazovanja u školski sustav u Engleskoj,
želi opisati znanstvene, stručne i političke rasprave koje se vode o
statusu školskoga političkog obrazovanja u demokratskim državama.
Na temelju analize zaključuje kako engleski slučaj zorno pokazuje
da su prijedlozi o uvođenju novih programa političkoga obrazovanja,
ma kako kvalitetni bili, osuđeni na neuspjeh ako ne postoji snažna politička volja, to jest odlučnost političkih elita da ih prihvate
i implementiraju. Također zaključuje kako danas u demokratskim državama postoji svojevrstan konsenzus o nužnosti postojanja ovog segmenta obrazovanja kao bitnog dijela školskog sustava, pri čemu se konsenzus temelji na razumijevanju da budućnost demokratskih političkih sustava umnogome ovisi o postojanju građana koji posjeduju znanja, stavove i sposobnosti potrebne da bi se informirano i odgovorno uključili u proces donošenja političkih odluka.
Autor smatra da bi analiza provedena u ovom radu mogla poslužiti
i kao poticaj za aktualiziranje rasprave o sadašnjem statusu, opsegu,
modelima i sadržajima školskoga političkog obrazovanja u Hrvatskoj.

Ključne riječi
političko obrazovanje; građansko obrazovanje; školski sustav; aktivno građanstvo; demokratska politička kultura; Engleska

Hrčak ID: 20987

URI
https://hrcak.srce.hr/20987

[engleski]

Posjeta: 1.621 *