Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Model izvješćivanja menadžmenta o zalihama poduzetnika

Petar Proklin ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 690 Kb

str. 25-37

preuzimanja: 691

citiraj


Sažetak

Općenito, zalihe čine u mnogih gospodarskih subjekata odnosno trgovačkih društava značajan dio kratkotrajne imovine prikazane u ustrojstvu aktivne bilance tih društava. Svaki menadžer, manje-više, zna koliko je skupo održavanje takvih zaliha, naročito pri proizvodnji sve većih serija. Nije uvijek jednostavno uračunati cijenu uloženog novca za zalihe u konačan proizvod.
Poglavito, prilikom sastavljanja temeljnih financijsko-računovodstvenih izvješća namijenjenih vanjskim korisnicima menadžment trgovačkog društva u obvezi je da spomenuta izvješća temelji na Zakonu o računovodstvu i Međunarodnim računovodstvenim standardima. Radi li se o izvješćivanju za potrebe menadžmenta odnosno unutarnjim korisnicima, oblici i ustrojstva spomenutih izvješća mogu se prilagoditi njihovim potrebama koje najbolje odgovaraju upravljačkoj funkciji.
U svezi s tim, a na temelju modela izvješćivanja menadžmenta, potrebna je neprekidna analiza ostvarenih rezultata izraženih u pokazateljima poduzetništva radi donošenja odgovarajućih odluka glede upravljanja i korištenja zaliha u pretvorbenim procesima.

Ključne riječi

zalihe; računovodstvo zaliha; izvješćivanje; financijska izvješća;

Hrčak ID:

227627

URI

https://hrcak.srce.hr/227627

Datum izdavanja:

2.9.1996.

Posjeta: 1.078 *