Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32914/mcpr.10.2.4

TELEVIZIJSKO TRŽIŠTE I GLEDATELJSKA PUBLIKA U SLOVAČKOJ

Peter Kravcak ; Catholic University in Ruzomberok, Ruzomberok, Slovakia


Puni tekst: engleski pdf 342 Kb

str. 147-155

preuzimanja: 480

citiraj


Sažetak

U ranim devedesetim godinama dvostruki prijenosni sustav u mladoj državi u srcu Europe omogućio je razvitak emitiranja televizijskih programa na razinikoju gledatelji do tada nisu mogli ni sanjati. Komercijalno emitiranje televizijskog programa prevladalo je u pet i pol milijunskoj zemlji. Privatno emitiranje steklo je nadmoć nad više od četrdeset godina starim državnim TV emitiranjem koje je poslano na statističke margine. Povjerenje prema prvoj - i kasnije drugim privatnim televizijama – raslo je brže od broja publike. Ravnatelji s utjecajem na zakonodavce, menadžeri su koji određuju vrijeme prijenosa programa iz tjedna u tjedan. To je nazvano kao pronalaženje optimalnog vremena temeljenog na željama publike. Rezultat je današnji veliki kaos televizije za gledatelje, koji , radi nepredvidljivih promjena u emitiranju televizijskog programa prestaju biti zainteresirani. Već dugi niz godina najgledaniji kanal je pao na razinu podcijenjenog rivala i radi panike, počeli su raditi još više fatalnih promjena. Sve u ime publike i izvrsnih koje daju tzv. People-metri. S istim problemom se također sučeljavaju i druge post-komunističke zemlje, kao npr. drugi dio bivše Čehoslovačke, Češka Republika. Rad se usredotočuje na analizu i evaluaciju slovačke televizije sfere (dijelom u odnosu na češku televiziju), koja čini se, nakon dvadeset godina dualnog emitiranja, okuplja pravu medijsku konkurenciju. No, ne sviđa se to svima.

Ključne riječi

Tv tržište; gledatelji; emitiranje

Hrčak ID:

227696

URI

https://hrcak.srce.hr/227696

Datum izdavanja:

30.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.144 *