hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/strjez/48/1

POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM

Milvia Gulešić Machata ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sanda Lucija Udier   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8768-8829 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (383 KB) str. 7-23 preuzimanja: 376* citiraj
APA 6th Edition
Gulešić Machata, M. i Udier, S.L. (2019). POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM. Strani jezici, 48 (1-2), 7-23. https://doi.org/10.22210/strjez/48/1
MLA 8th Edition
Gulešić Machata, Milvia i Sanda Lucija Udier. "POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM." Strani jezici, vol. 48, br. 1-2, 2019, str. 7-23. https://doi.org/10.22210/strjez/48/1. Citirano 19.09.2021.
Chicago 17th Edition
Gulešić Machata, Milvia i Sanda Lucija Udier. "POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM." Strani jezici 48, br. 1-2 (2019): 7-23. https://doi.org/10.22210/strjez/48/1
Harvard
Gulešić Machata, M., i Udier, S.L. (2019). 'POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM', Strani jezici, 48(1-2), str. 7-23. https://doi.org/10.22210/strjez/48/1
Vancouver
Gulešić Machata M, Udier SL. POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM. Strani jezici [Internet]. 2019 [pristupljeno 19.09.2021.];48(1-2):7-23. https://doi.org/10.22210/strjez/48/1
IEEE
M. Gulešić Machata i S.L. Udier, "POUČAVANJE GRAMATIČKIH KATEGORIJA I NJIHOVIH OBLIKA U OVLADAVANJU HRVATSKIM KAO INIM JEZIKOM", Strani jezici, vol.48, br. 1-2, str. 7-23, 2019. [Online]. https://doi.org/10.22210/strjez/48/1

Sažetak
Gramatičke su kategorije razredi u koje se uvrštavaju riječi prema svojoj tvorbi ili funkciji. Što su jezici srodniji, manji je broj kategorija koje postoje samo u jednome od njih pa su gramatičke kategorije u slavenskim jezicima gotovo podudarne, a umnogome su podudarni i njihovi kategorijski oblici. Situacija se usložnjava kad se nastoji ovladati jezikom koji je po srodnosti udaljeniji jer je više kategorija koje postoje samo u jednome u njih. Važno je da poučavatelji hrvatskoga kao inoga jezika budu svjesni poteškoća koje mogu nastati u procesu ovladavanja zahvaljujući razlikama u gramatičkim kategorijama između prvoga jezika učenika i hrvatskoga jezika. U radu se iznose moguće poteškoće na koje govornici pojedinih jezika nailaze u ovladavanju hrvatskim kao inim jezikom (HIJ-em), a koje su uvjetovane razlikama u gramatičkim kategorijama između njihova prvoga jezika i hrvatskoga jezika, te o načinima kako se te poteškoće mogu smanjiti i prevladati te učiniti njegovo ovladavanje učinkovitijim i uspješnijim.

Ključne riječi
gramatičke kategorije; poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika; ovladavanje hrvatskim kao inim jezikom

Hrčak ID: 227758

URI
https://hrcak.srce.hr/227758

Posjeta: 609 *