Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3192

Primjena ilustrativnih tehnika u poučavanju djece i mladih o emocijama

Zvonimir Parać ; Third Grammar School Osijek
Katarina Kružičević ; Center for Children, Young people and Family Duga in Solin
Gabrijela Ratkajec Gašević ; University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences
Mirela Grbić ; Service of Mental Health, Public Health Institute, Split-Dalmatia County
Željko Ključević ; Service of Mental Health, Public Health Institute, Split-Dalmatia County


Puni tekst: hrvatski pdf 376 Kb

str. 923-964

preuzimanja: 322

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 376 Kb

str. 923-964

preuzimanja: 264

citiraj


Sažetak

Umjetnička tehnika stripa rijetko je analizirana kao ekspresivna tehnika unutar polja mentalnog zdravlja i prevencije problema u ponašanju djece i mladih. Zbog toga je cilj ove studije usmjeren prema analiziranju potencijala umjetnosti stripa kao ekspresivne tehnike. Koristili su se rezultati evaluacije projekta Većinom sunčano i primijenjene kvalitativne istraživačke metode. Podatci su dobiveni putem evaluacijskih upitnika; grupni razgovori analizirani su na deskriptivnoj razini i putem tematskog okvira analize. Kvantitativni i kvalitativni indikatori pokazuju koherentnost u dojmovima analiziranih materijala. Analizom tematskog okvira, s tri unaprijed definirane teme (korisnost materijala, razumijevanje primjenjivosti materijala i razumijevanje pouka stripa), utvrđena je 21 dimenzija. Za adolescente su svojstvene teškoće pri verbaliziranju misli i emocija. U bavljenju problemima mentalnog zdravlja adolescenata koristili su se razni pristupi. Vizualni pristup problemu mentalnog zdravlja, poput upotrebe stripova, pokazao je pozitivne rezultate. Evaluacija odgovora mladih ljudi potvrdila je ovu metodu kao način na koji se mogu povezati s vlastitim osjećajima i razgovarati o njima bez straha od tuđeg mišljenja. To bi također mogao biti dobar pristup za mlade u budućnosti jer daje sigurnu okolinu, što je nešto drugačije u kontekstu/polju rada sa specifičnom i ranjivom populacijom. Analizirajući te dimenzije, moguće je zaključiti da je strip stvoren u ovom projektu lak za upotrebu jer je kratak i sadržajan; dopušta sudionicima programa zajednički rad na izražavanju njihovih iskustava koja potiču razvojne procese poput emocionalne pismenosti ili integracije poruka drugih ljudi o njima samima.

Ključne riječi

umjetnost stripa; prevencija emocionalnih problema i problema u ponašanju; tematska analiza.

Hrčak ID:

227510

URI

https://hrcak.srce.hr/227510

Datum izdavanja:

26.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.408 *