Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3257

Utjecaj nastavničkog vodstva na postignuća učenika i njihovo zadovoljstvo: metaanaliza studija objavljenih u Turskoj i Sjedinjenim Američkim Državama

Sengül Uysal ; Ministry of National Education
Yilmaz Sarier ; Ministry of National Education


Puni tekst: hrvatski pdf 222 Kb

str. 989-10110

preuzimanja: 196

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 222 Kb

str. 989-1010

preuzimanja: 352

citiraj


Sažetak

Na nastavničko se vodstvo posljednjih nekoliko desetljeća stavlja sve veći naglasak, što je rezultiralo velikim brojem studija u kojima se ispituju izravni i neizravni utjecaji nastavničkog vodstva na proces unapređenja škole i ishode učenja. U ovoj se studiji ispituje utjecaj nastavničkog vodstvo na postignuća učenika i njihovo zadovoljstvo međukulturnom analizom 22 objavljene studije. Metaanalizom je obuhvaćena usporedba utjecaja nastavničkog vodstva na postignuća učenika i zadovoljstvo učenika u Turskoj i SAD-u. Rezultati pokazuju da je prosječan utjecaj nastavničkog vodstva na postignuća učenika umjeren i pozitivan (ES=0,229), a da je njegov utjecaj na zadovoljstvo učenika jak i pozitivan (ES=0,639). Usporedba dviju država pokazuje da je prosječan utjecaj nastavničkog vodstva na zadovoljstvo učenika puno veći u Turskoj nego u SAD-u.

Ključne riječi

postignuća; vodstvo; metaanaliza; zadovoljstvo; nastavnik.

Hrčak ID:

227506

URI

https://hrcak.srce.hr/227506

Datum izdavanja:

26.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.216 *