Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ANDROGINO PUTOVANJE OD KALJUŽE DO VISA

Sanja Knežević orcid id orcid.org/0000-0003-0582-4298 ; Sveučilište u Zadru


Puni tekst: engleski pdf 51 Kb

str. 131-131

preuzimanja: 95

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 261 Kb

str. 110-130

preuzimanja: 137

citiraj


Sažetak

Janku Poliću Kamovu u hrvatskoj je kulturi imanentan pojam psovača,
rušitelja društvenih i književnih kanona. Riječ je dakle o umjetniku koji
se nije mogao nositi s uskogrudnom malograđanskom sredinom koju je
stoljećima stvarala „muška“ prosvjetiteljska kultura. Dakle ako su avangardisti,
negirajući umjetnički kanon novovjekovne umjetnosti, pripremili
teren feminizmu, onda se može reći da je među prvima u hrvatskoj
kulturi to učinio mladi hrvatski intelekutalac – Janko Polić Kamov.
Problematizacija ženskoga u Kamovljevu književnome djelu (posebice
u romanu Isušena kaljuža) u tom je smislu temelj ovoga rada. Naime
objektivizacijom ženskoga na prvi bi se pogled Polića okarakteriziralo
kao antifeminističku pojavu, no avangardnim očuđujućim izokretanjem
vrijednosti on postiže upravo suprotno. U svome psihoanalitičkom putovanju
s ktonskoga dna do apolonijske kaljuže on postiže androginu
ravnotežu.

Ključne riječi

Janko Polić Kamov; Isušena kaljuža; avangarda; dekadencija; feminizam

Hrčak ID:

228300

URI

https://hrcak.srce.hr/228300

Datum izdavanja:

11.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 641 *