Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.28.4.01

Rodne razlike u glazbenom ukusu: posredujuća uloga funkcija glazbe

Snježana Dobrota orcid id orcid.org/0000-0001-7130-0199 ; Filozofski fakultet, Split
Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakultet, Split
Katarina Habe ; Muzička akademija, Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 282 Kb

str. 567-586

preuzimanja: 1.420

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je istražiti spolne razlike u glazbenom
ukusu i posredujuću ulogu funkcija glazbe između spola i
glazbenoga ukusa. Istraživanje je provedeno na 740
studenata iz Hrvatske i Slovenije. Rezultati potvrđuju
postojanje razlika između muškaraca i žena i u glazbenom
ukusu i u funkcijama glazbe. Žene više preferiraju
refleksivno-kompleksni glazbeni stil, a muškarci intenzivno-
-buntovni stil. Nije uočena značajna razlika u preferencijama
tradicionalno-suvremenog etnostila ni energično-ritmičnoga
glazbenog stila. Što se tiče funkcija glazbe, nema značajne
razlike između muškaraca i žena u funkcijama koje se
odnose na identitet / kulturu, pozadinsku funkciju glazbe i
funkciju glazbe u svrhu usmjeravanja fokusa / koncentracije.
Muškarci, za razliku od žena, značajnijom procjenjuju
funkciju glazbe za izražavanje političkih stavova, dok žene
procjenjuju sve ostale funkcije glazbe značajnijima nego
muškarci. Potpuni posredujući efekt funkcija glazbe
ustanovljen je za spol i refleksivno-kompleksni te slo-jugo
pop glazbeni stil.

Ključne riječi

dimenzije glazbenog ukusa; funkcije glazbe; spolne razlike; glazbene preferencije; glazbeni stilovi

Hrčak ID:

228349

URI

https://hrcak.srce.hr/228349

Datum izdavanja:

22.11.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.275 *