hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.28.4.03

Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju

Iva Černja Rajter ; Hrvatski studiji, Zagreb
Zvonimir Galić ; Filozofski fakultet, Zagreb
Ivana Kuzman ; Grand hotel Imperial d.d., Dubrovnik
Iva Šverko ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (298 KB) str. 607-625 preuzimanja: 237* citiraj
APA 6th Edition
Černja Rajter, I., Galić, Z., Kuzman, I. i Šverko, I. (2019). Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju. Društvena istraživanja, 28 (4), 607-625. https://doi.org/10.5559/di.28.4.03
MLA 8th Edition
Černja Rajter, Iva, et al. "Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju." Društvena istraživanja, vol. 28, br. 4, 2019, str. 607-625. https://doi.org/10.5559/di.28.4.03. Citirano 20.10.2020.
Chicago 17th Edition
Černja Rajter, Iva, Zvonimir Galić, Ivana Kuzman i Iva Šverko. "Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju." Društvena istraživanja 28, br. 4 (2019): 607-625. https://doi.org/10.5559/di.28.4.03
Harvard
Černja Rajter, I., et al. (2019). 'Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju', Društvena istraživanja, 28(4), str. 607-625. https://doi.org/10.5559/di.28.4.03
Vancouver
Černja Rajter I, Galić Z, Kuzman I, Šverko I. Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju. Društvena istraživanja [Internet]. 2019 [pristupljeno 20.10.2020.];28(4):607-625. https://doi.org/10.5559/di.28.4.03
IEEE
I. Černja Rajter, Z. Galić, I. Kuzman i I. Šverko, "Odrednice i ishodi angažiranosti u studiju", Društvena istraživanja, vol.28, br. 4, str. 607-625, 2019. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.28.4.03

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti moguće odrednice i
ishode angažiranosti u studiju, odnosno pozitivnoga stanja što
ga karakteriziraju energičnost, predanost i zadubljenost u
radu. Kao središnju mjeru uzeli smo Utrecht-skalu
angažiranosti u studiju. U okviru prvoga istraživačkog
problema, u kontekstu Modela radnih zahtjeva i resursa,
ispitivali smo odrednice angažiranosti u studiju: temeljne
samoevaluacije i sklad interesa pojedinca i studijske okoline
(kongruentnost iskazana Iachanovim M-indeksom). U okviru
drugoga problema ispitivali smo ulogu angažiranosti u studiju
za objašnjenje uspješnosti u studiju. Sudionici istraživanja bili
su studenti sa šest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N = 380).
Rezultati su pokazali da kongruentnost i temeljne
samoevaluacije predviđaju angažiranost u studiju, pri čemu su
temeljne samoevaluacije determinanta svih aspekata
angažiranosti u studiju, dok je doprinos kongruentnosti povrh
temeljnih samoevaluacija prisutan samo kod predanosti i
ukupne angažiranosti. Uspjeh u studiju uspješno se može
predvidjeti na temelju spola, dobi, temeljnih samoevaluacija i
studentske angažiranosti, no ne i kongruentnosti.
Angažiranost u studiju objasnila je dodatni udio uspješnosti u
studiju povrh spola, dobi i temeljnih samoevaluacija.

Ključne riječi
angažiranost u studiju; kongruentnost; Model radnih zahtjeva i resursa; temeljne samoevaluacije; uspjeh u studiju

Hrčak ID: 228350

URI
https://hrcak.srce.hr/228350

[engleski]

Posjeta: 494 *