Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KORIŠTENJE ALATA E-MARKETINGA U POLITIČKOJ KAMPANJI

Žarko Stilin ; Josip Juraj Strossmayer University in Osijek, Faculty of Economics
Jerko Žunić ; Josip Juraj Strossmayer University in Osijek, Faculty of Economics
Ivan Ružić ; Josip Juraj Strossmayer University in Osijek, Faculty of Economics


Puni tekst: engleski pdf 201 Kb

str. 5-12

preuzimanja: 1.092

citiraj


Sažetak

Izborne kampanje se javljaju nastajanjem modernih političkih stranaka krajem 18. stoljeća u Sjedinjenim Američkim Državama, odnosno u prvoj polovici 19. stoljeća u Europi. Definiraju se kao organizirane aktivnosti čije je obilježje masovna komunikacija. Kampanje se mogu dijeliti na pozitivne, negativne i usporedne. Pozitivne kampanje povjerenje birača nastoje ostvariti promicanjem pozitivnih karakteristika političkog subjekta. Negativne kampanje povjerenje birača nastoje ostvariti napadima na suparničku stranku ili kandidata, dok usporedne kampanje pokušavaju dobiti povjerenje birača uspoređivanjem stranke, kandidata i političke ideologije s konkurentnom strankom. Politički marketing se najviše koristi u vremenu prije i za vrijeme izbora. Cilj svake kampanje je pridobiti potporu političke javnosti, odnosno dobiti planirani broj glasova. Postoje tri cilja svake kampanje: povećanje odaziva na izbore, objavljivanje kvaliteta političkog subjekta i prikupljanje novca, te regrutiranje aktivista kampanje. Politički subjekti svojim programom nastoje utjecati na birače, o kojima ovisi hoće li izborna kampanja biti uspješna ili ne. Politički marketing u realizaciji svojih ciljeva koristi brojne tehnike i sredstva. Najčešće metode preko kojih se odvija propaganda političkog marketinga su: promotivni materijali, plakati, letci, novine, newsletteri, oglašavanje u tisku, izborni spotovi, materijali za prezentaciju, e-mailovi, banneri, telemarketing… U ovom su radu prikazani rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi korištenje alata e-marketinga u izbornoj kampanji od strane političkih stranaka i kandidata na izborima za Hrvatski sabor 2016. godine. Istraživanje je provedeno kroz dva paralelna pravca: anketni upitnik e-mailom političkim strankama/sudionicima izbora i anketnim pitnikom/porukom na društvenoj mreži Facebook svim kandidatima/sudionicima izbora. Glavni istraživački cilj je utvrditi koriste li politički subjekti alate e-marketinga u izbornoj kampanji. Sa znanstvenog stajališta, korištenje e-marketinga u izbornoj kampanji nije istraženo područje. U tom smislu, ovo istraživanje doprinosi boljem razumijevanju primjene e-marketinga u političkom djelovanju. Rezultati mogu biti korišteni u svrhu unaprjeđenja e-marketinga, ali i poslužiti kao okvir za daljnja istraživanja i uspješno političko djelovanje.

Ključne riječi

e-marketing; alati e-marketinga; izborna kampanja; politički kandidat; politička stranka

Hrčak ID:

228416

URI

https://hrcak.srce.hr/228416

Datum izdavanja:

25.11.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.876 *