Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Marketing našeg doba

Aleksandar Bazala ; Ekonomski fakultet Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 488 Kb

str. 11-16

preuzimanja: 221

citiraj


Sažetak

Faze razvoja našeg društva bile su pod utjecajem raznih teoretskih razmišljanja vezanih uz robnu proizvodnju i sam marketing. Polazeći od toga da robna proizvodnja (i teoretski i praktično) postoji i djeluje u samoupravnom socijalističkom sistemu, nužno je da se i ona usmjerava u smjeru zadovoljavanja potreba okruženja. U tom smislu i marketing postaje osnovna privredna »filozofija«, koja omogućava s jedne strane uklapanje poduzeća u potrebe okruženja a, s druge strane, razvojem tehnike i tehnologije poduzeće samo po sebi razvija nove potrebe koje odgovaraju razvoju određenog okruženja. Tržište (taj bauk socijalizma) postaje verifikator uspješnosti rada i razvoja poduzeća na polju zadovoljenja i razvijanja odgovarajućih potreba.
Na taj način samoupravni razvoj poduzeća u uskoj je vezi s primjenom marketinga, što pretpostavlja povezanost samoupravljanja i filozofije marketinga, kao privrednog i ne samo privrednog pogleda na razvoj okruženja.

Ključne riječi

marketing; robna proizvodnja; tržište; socijalizam

Hrčak ID:

228787

URI

https://hrcak.srce.hr/228787

Datum izdavanja:

1.6.1989.

Posjeta: 551 *