Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545

Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive

Marija Lorger orcid id orcid.org/0000-0002-9342-4392 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Zdenko Braičić orcid id orcid.org/0000-0002-4451-9774 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: engleski pdf 184 Kb

str. 61-78

preuzimanja: 342

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 184 Kb

str. 61-78

preuzimanja: 273

citiraj


Sažetak

Orijentaciju kao sportsko-natjecateljsku, rekreacijsku ili edukacijsku aktivnost sve učestalije provode različite sportske udruge, planinari i drugi rekreativci. U njezinu provođenju sudjeluju i učitelji i nastavnici u školama, naročito u onima koje su uključene u GLOBE program. Cilj rada bio je ispitati uključenost orijentacijskog trčanja ili nekih njegovih sadržaja u programe rada škola i predmeta u višim razredima osnovne škole i u srednjim školama u Republici Hrvatskoj, kao i moguću ulogu orijentacijskog trčanja u poticanju interdisciplinarnosti u nastavi. Zbog želje za upotpunjavanjem nastavnih metoda i oblika rada većom količinom rada izvan učionice, svrha rada jest pridonijeti oblikovanju argumentiranog zahtjeva za ugrađivanjem orijentacijskog trčanja u kurikul osnovne škole u Hrvatskoj. Budući da je orijentacijsko trčanje naročito značajno s gledišta nastave Geografije i Tjelesne i zdravstvene kulture, radi identificiranja njihovih korelacijskih veza analizirani su postojeći nastavni programi dvaju predmeta. U radu se iznose i rezultati istraživanja provedenog 2017. i 2018. godine na uzorku od 146 učitelja i nastavnika Geografije i Tjelesne i zdravstvene kulture iz Hrvatske. Rezultati ukazuju na to da su učitelji upoznati s tom aktivnošću pa iako prepoznaju njezin potencijal u smislu želje za njezinom ugradnjom u planove i programe rada, kao i doprinos međupredmetnoj korelaciji, sadržaji orijentacijskog trčanja vrlo se rijetko ili uopće ne provode u osnovnim, a još manje u srednjim školama. Rezultati ovog istraživanja također su ukazali na nedostatak kompetencija učitelja i nastavnika i njihovo nesnalaženje u tom području.

Ključne riječi

Geografija; korelacija, orijentacija, rad izvan učionice, Tjelesna i zdravstvena kultura.

Hrčak ID:

229374

URI

https://hrcak.srce.hr/229374

Datum izdavanja:

13.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.361 *