hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545

Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive

Marija Lorger   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9342-4392 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Zdenko Braičić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4451-9774 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education

Fulltext: croatian, pdf (184 KB) pages 61-78 downloads: 56* cite
APA 6th Edition
Lorger, M. & Braičić, Z. (2019). Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive. Croatian Journal of Education, 21 (Sp.Ed.1), 61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
MLA 8th Edition
Lorger, Marija and Zdenko Braičić. "Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive." Croatian Journal of Education, vol. 21, no. Sp.Ed.1, 2019, pp. 61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545. Accessed 20 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition
Lorger, Marija and Zdenko Braičić. "Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive." Croatian Journal of Education 21, no. Sp.Ed.1 (2019): 61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
Harvard
Lorger, M., and Braičić, Z. (2019). 'Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive', Croatian Journal of Education, 21(Sp.Ed.1), pp. 61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
Vancouver
Lorger M, Braičić Z. Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [cited 2021 January 20];21(Sp.Ed.1):61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
IEEE
M. Lorger and Z. Braičić, "Orijentacijsko trčanje u funkciji interdisciplinarnosti u nastavi: stanje i perspektive", Croatian Journal of Education, vol.21, no. Sp.Ed.1, pp. 61-78, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
Fulltext: english, pdf (184 KB) pages 61-78 downloads: 57* cite
APA 6th Edition
Lorger, M. & Braičić, Z. (2019). Orienteering as a Means of Promoting Cross-Curricular Teaching: Status and Perspectives. Croatian Journal of Education, 21 (Sp.Ed.1), 61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
MLA 8th Edition
Lorger, Marija and Zdenko Braičić. "Orienteering as a Means of Promoting Cross-Curricular Teaching: Status and Perspectives." Croatian Journal of Education, vol. 21, no. Sp.Ed.1, 2019, pp. 61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545. Accessed 20 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition
Lorger, Marija and Zdenko Braičić. "Orienteering as a Means of Promoting Cross-Curricular Teaching: Status and Perspectives." Croatian Journal of Education 21, no. Sp.Ed.1 (2019): 61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
Harvard
Lorger, M., and Braičić, Z. (2019). 'Orienteering as a Means of Promoting Cross-Curricular Teaching: Status and Perspectives', Croatian Journal of Education, 21(Sp.Ed.1), pp. 61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
Vancouver
Lorger M, Braičić Z. Orienteering as a Means of Promoting Cross-Curricular Teaching: Status and Perspectives. Croatian Journal of Education [Internet]. 2019 [cited 2021 January 20];21(Sp.Ed.1):61-78. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545
IEEE
M. Lorger and Z. Braičić, "Orienteering as a Means of Promoting Cross-Curricular Teaching: Status and Perspectives", Croatian Journal of Education, vol.21, no. Sp.Ed.1, pp. 61-78, 2019. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3545

Abstracts
Orijentaciju kao sportsko-natjecateljsku, rekreacijsku ili edukacijsku aktivnost sve učestalije provode različite sportske udruge, planinari i drugi rekreativci. U njezinu provođenju sudjeluju i učitelji i nastavnici u školama, naročito u onima koje su uključene u GLOBE program. Cilj rada bio je ispitati uključenost orijentacijskog trčanja ili nekih njegovih sadržaja u programe rada škola i predmeta u višim razredima osnovne škole i u srednjim školama u Republici Hrvatskoj, kao i moguću ulogu orijentacijskog trčanja u poticanju interdisciplinarnosti u nastavi. Zbog želje za upotpunjavanjem nastavnih metoda i oblika rada većom količinom rada izvan učionice, svrha rada jest pridonijeti oblikovanju argumentiranog zahtjeva za ugrađivanjem orijentacijskog trčanja u kurikul osnovne škole u Hrvatskoj. Budući da je orijentacijsko trčanje naročito značajno s gledišta nastave Geografije i Tjelesne i zdravstvene kulture, radi identificiranja njihovih korelacijskih veza analizirani su postojeći nastavni programi dvaju predmeta. U radu se iznose i rezultati istraživanja provedenog 2017. i 2018. godine na uzorku od 146 učitelja i nastavnika Geografije i Tjelesne i zdravstvene kulture iz Hrvatske. Rezultati ukazuju na to da su učitelji upoznati s tom aktivnošću pa iako prepoznaju njezin potencijal u smislu želje za njezinom ugradnjom u planove i programe rada, kao i doprinos međupredmetnoj korelaciji, sadržaji orijentacijskog trčanja vrlo se rijetko ili uopće ne provode u osnovnim, a još manje u srednjim školama. Rezultati ovog istraživanja također su ukazali na nedostatak kompetencija učitelja i nastavnika i njihovo nesnalaženje u tom području.

Keywords
Geografija; korelacija, orijentacija, rad izvan učionice, Tjelesna i zdravstvena kultura.

Hrčak ID: 229374

URI
https://hrcak.srce.hr/229374

[english]

Visits: 248 *