hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31820/pt.28.3.3

Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?

Marina Martinčević   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2925-3303 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska
Andrea Vranić ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (550 KB) str. 507-528 preuzimanja: 262* citiraj
APA 6th Edition
Martinčević, M. i Vranić, A. (2019). Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?. Psihologijske teme, 28 (3), 507-528. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.3
MLA 8th Edition
Martinčević, Marina i Andrea Vranić. "Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?." Psihologijske teme, vol. 28, br. 3, 2019, str. 507-528. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.3. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Martinčević, Marina i Andrea Vranić. "Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?." Psihologijske teme 28, br. 3 (2019): 507-528. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.3
Harvard
Martinčević, M., i Vranić, A. (2019). 'Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?', Psihologijske teme, 28(3), str. 507-528. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.3
Vancouver
Martinčević M, Vranić A. Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?. Psihologijske teme [Internet]. 2019 [pristupljeno 11.08.2020.];28(3):507-528. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.3
IEEE
M. Martinčević i A. Vranić, "Mogu li videoigre osnažiti kognitivne sposobnosti?", Psihologijske teme, vol.28, br. 3, str. 507-528, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.3

Sažetak

Kognitivni treninzi predstavljaju intervenciju osmišljenu za unapređenje različitih aspekata kognitivnog funkcioniranja. Najučinkovitiji oblik treninga predstavljaju tzv. multimodalni treninzi, koji uključuju aktivnost više kognitivnih procesa i dovode do boljeg transfera stečenih vještina u svakodnevni život. Literatura sugerira kako se u različitoj populaciji videoigre, najpoznatiji primjer multimodalnoga treninga, mogu rabiti za unapređenje kognitivnih funkcija. S obzirom je na njihovu veliku popularnost cilj ovoga preglednog rada prikazati kognitivne mehanizme koji videoigre čine optimalnim medijem za kognitivno osnaživanje te učinke igranja različitih vrsta videoigara na kognitivne funkcije. Konkretno, u radu su prikazana različita teorijska objašnjenja učinkovitosti videoigara, mehanizmi učenja i transfera stečenih vještina. Osim toga, rad je usmjeren na tri najčešće korištene vrste videoigara u kognitivnim treninzima: ozbiljne igre, igre mentalnog treninga i komercijalne igre. Pritom se razmatra njihova učinkovitost kod različitih dobnih skupina i neuropsiholoških bolesnika. Zbog velike raznolikosti komercijalnih igara dan je prikaz dosadašnjih nalaza učinkovitosti različitih žanrova komercijalnih igara u kognitivnom osnaživanju. U posljednjem su dijelu rada dane preporuke istraživačima za daljnje provjere učinkovitosti videoigara kao oblika kognitivnog treninga.

Ključne riječi
videoigre; kognitivni trening; multimodalni trening; žanr videoigre

Hrčak ID: 230039

URI
https://hrcak.srce.hr/230039

[engleski]

Posjeta: 570 *