Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31820/pt.28.3.6

Povezanost akademske motivacije, zadovoljenja psiholoških potreba u obrazovanju i zadovoljstva studenata studijem

Melita Puklek Levpušček orcid id orcid.org/0000-0002-1997-8645 ; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of Psychology, Ljubljana, Slovenia
Anja Podlesek orcid id orcid.org/0000-0003-2987-8338 ; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of Psychology, Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski PDF 622 Kb

str. 567-587

preuzimanja: 1.167

citiraj


Sažetak

Motivacija studenata predstavlja važan čimbenik školskoga postignuća. Ovim je istraživanjem ispitana akademska motivacija studenata tijekom akademske godine i njezin odnos sa zadovoljenjem psiholoških potreba u kontekstu studiranja te s akademskom prilagodbom. Teorijski okvir ovog istraživanja predstavlja teorija samoodređenja (SDT) Decija i Ryana. U obje su točke mjerenja sudjelovala 124 studenta. Na početku akademske godine studenti su ispunili Skalu akademske motivacije, verziju za studente (AMS-C 28), a sedam mjeseci kasnije odgovorili su na pitanje o svojoj sigurnosti izborom studija te ponovno ispunili AMS-C 28. Pored toga, procijenili su stupanj zadovoljenosti psiholoških potreba (za autonomijom, kompetencijom i povezanošću) u tekućoj akademskoj godini te svoje zadovoljstvo studijem. Rezultati su pokazali da su svi oblici akademske motivacije (raspoređeni po motivacijskom kontunuumu SDT-a) tijekom akademske godine ostali vrlo stabilni. Viša autonomna motivacijska orijentacija bila je povezana s većim percipiranim zadovoljenjem psiholoških potreba te je bila značajan prediktor zadovoljstva studenata studijem i sigurnosti u izbor studija. Kada je zadovoljenje psiholoških potreba studenata u tekućoj akademskoj godini uneseno u regresijski model, predviđalo je zadovoljstvo studijem i sigurnost u izbor studija povrh autonomne motivacije studenata. Istraživanje je uputilo na važnost stvaranja okruženja za učenje koje je responsivno na psihološke potrebe studenata vezane uz studij.

Ključne riječi

tercijano obrazovanje; akademska motivacija; osnovne psihološke potrebe; zadovoljstvo studijem; sigurnost u izbor studija; regresijska analiza

Hrčak ID:

230042

URI

https://hrcak.srce.hr/230042

Datum izdavanja:

16.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.058 *