hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.28.3.9

Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti

Josipa Piuk ; Osnovna škola "Ravne njive", Split, Hrvatska
Ivana Macuka   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8753-8991 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (813 KB) str. 621-643 preuzimanja: 211* citiraj
APA 6th Edition
Piuk, J. i Macuka, I. (2019). Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti. Psihologijske teme, 28 (3), 621-643. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.9
MLA 8th Edition
Piuk, Josipa i Ivana Macuka. "Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti." Psihologijske teme, vol. 28, br. 3, 2019, str. 621-643. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.9. Citirano 10.08.2020.
Chicago 17th Edition
Piuk, Josipa i Ivana Macuka. "Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti." Psihologijske teme 28, br. 3 (2019): 621-643. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.9
Harvard
Piuk, J., i Macuka, I. (2019). 'Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti', Psihologijske teme, 28(3), str. 621-643. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.9
Vancouver
Piuk J, Macuka I. Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti. Psihologijske teme [Internet]. 2019 [pristupljeno 10.08.2020.];28(3):621-643. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.9
IEEE
J. Piuk i I. Macuka, "Školski uspjeh adolescenata: Uloga perfekcionizma, prilagodbe i uključenosti roditelja u školske aktivnosti", Psihologijske teme, vol.28, br. 3, str. 621-643, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.28.3.9

Sažetak

S obzirom na isticanje važnosti visokoga školskog postignuća u našem društvu, potrebno je ispitati kako djeca doživljavaju roditeljska očekivanja vezana uz školsku uspješnost i kako se to odražava na njihov školski uspjeh. Preciznije, cilj je ovog istraživanja bio ispitati u kojoj mjeri sociodemografske karakteristike (spol i dob djeteta, obrazovanje roditelja), osobne karakteristike (adaptivni i neadaptivni perfekcionizam), psihološka prilagodba (ispitna anksioznost i somatizacija) te pojedini aspekti roditeljske akademske uključenosti (nadziranje, pomoć oko zadaće, komunikacija s djetetom te akademska očekivanja) pridonose objašnjenju školskog uspjeha mlađih adolescenata. Kako bi se ispitala percepcija adolescenata o razinama akademske uključenosti svojih roditelja, u sklopu je istraživanja preveden i validiran Upitnik percipirane roditeljske akademske uključenosti (engl. Perceived Parental Educational Involvement – PPEI; Carranza, You, Chhuoni i Hudley, 2009). U istraživanju je sudjelovalo 273 mlađih adolescenata, učenika petog do osmog razreda osnovne škole iz Splita. Konfirmatornom je faktorskom analizom potvrđena četverofaktorska struktura Upitnika percipirane roditeljske akademske uključenosti. Korelacijske analize upućuju na pozitivan odnos roditeljske akademske uključenosti i školskog postignuća adolescenata, odnosno adolescenti koji percipiraju akademska očekivanja svojih roditelja višima ostvaruju bolji školski uspjeh. Rezultati hijerarhijske regresijske analize upućuju na značajan doprinos spola, neadaptivnog perfekcionizma i akademskog očekivanja roditelja u objašnjenju školskog uspjeha adolescenata. Pri tome su akademska roditeljska očekivanja najznačajniji prediktor školskog uspjeha adolescenata.

Ključne riječi
školski uspjeh; adolescenti; akademska uključenost roditelja; perfekcionizam; ispitna anksioznost; somatizacija

Hrčak ID: 230045

URI
https://hrcak.srce.hr/230045

[engleski]

Posjeta: 443 *