hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Analiza razlika motoričke efikasnosti nakon šestomjesečne sustavno organizirane tjelesne aktivnosti između četverogodišnje i šestogodišnje djece

Jera Gregorc ; Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Ljubljana, Slovenija
Alenka Humar   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1987-9820 ; Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Ljubljana, Slovenija

Puni tekst: hrvatski, pdf (348 KB) str. 18-18 preuzimanja: 83* citiraj
APA 6th Edition
Gregorc, J. i Humar, A. (2019). Analiza razlika motoričke efikasnosti nakon šestomjesečne sustavno organizirane tjelesne aktivnosti između četverogodišnje i šestogodišnje djece. Školski vjesnik, 68 (1), 18-18. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230620
MLA 8th Edition
Gregorc, Jera i Alenka Humar. "Analiza razlika motoričke efikasnosti nakon šestomjesečne sustavno organizirane tjelesne aktivnosti između četverogodišnje i šestogodišnje djece." Školski vjesnik, vol. 68, br. 1, 2019, str. 18-18. https://hrcak.srce.hr/230620. Citirano 23.10.2021.
Chicago 17th Edition
Gregorc, Jera i Alenka Humar. "Analiza razlika motoričke efikasnosti nakon šestomjesečne sustavno organizirane tjelesne aktivnosti između četverogodišnje i šestogodišnje djece." Školski vjesnik 68, br. 1 (2019): 18-18. https://hrcak.srce.hr/230620
Harvard
Gregorc, J., i Humar, A. (2019). 'Analiza razlika motoričke efikasnosti nakon šestomjesečne sustavno organizirane tjelesne aktivnosti između četverogodišnje i šestogodišnje djece', Školski vjesnik, 68(1), str. 18-18. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230620 (Datum pristupa: 23.10.2021.)
Vancouver
Gregorc J, Humar A. Analiza razlika motoričke efikasnosti nakon šestomjesečne sustavno organizirane tjelesne aktivnosti između četverogodišnje i šestogodišnje djece. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 23.10.2021.];68(1):18-18. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230620
IEEE
J. Gregorc i A. Humar, "Analiza razlika motoričke efikasnosti nakon šestomjesečne sustavno organizirane tjelesne aktivnosti između četverogodišnje i šestogodišnje djece", Školski vjesnik, vol.68, br. 1, str. 18-18, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230620. [Citirano: 23.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (348 KB) str. 5-18 preuzimanja: 125* citiraj
APA 6th Edition
Gregorc, J. i Humar, A. (2019). The Analysis of The Differences Between 4- and 6-Year-Old Children’s Motor Efficiency After Six Months of Systematically Organised Physical Activity. Školski vjesnik, 68 (1), 5-18. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230620
MLA 8th Edition
Gregorc, Jera i Alenka Humar. "The Analysis of The Differences Between 4- and 6-Year-Old Children’s Motor Efficiency After Six Months of Systematically Organised Physical Activity." Školski vjesnik, vol. 68, br. 1, 2019, str. 5-18. https://hrcak.srce.hr/230620. Citirano 23.10.2021.
Chicago 17th Edition
Gregorc, Jera i Alenka Humar. "The Analysis of The Differences Between 4- and 6-Year-Old Children’s Motor Efficiency After Six Months of Systematically Organised Physical Activity." Školski vjesnik 68, br. 1 (2019): 5-18. https://hrcak.srce.hr/230620
Harvard
Gregorc, J., i Humar, A. (2019). 'The Analysis of The Differences Between 4- and 6-Year-Old Children’s Motor Efficiency After Six Months of Systematically Organised Physical Activity', Školski vjesnik, 68(1), str. 5-18. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230620 (Datum pristupa: 23.10.2021.)
Vancouver
Gregorc J, Humar A. The Analysis of The Differences Between 4- and 6-Year-Old Children’s Motor Efficiency After Six Months of Systematically Organised Physical Activity. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 23.10.2021.];68(1):5-18. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230620
IEEE
J. Gregorc i A. Humar, "The Analysis of The Differences Between 4- and 6-Year-Old Children’s Motor Efficiency After Six Months of Systematically Organised Physical Activity", Školski vjesnik, vol.68, br. 1, str. 5-18, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230620. [Citirano: 23.10.2021.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi ima li organizirana tjelesna aktivnost (OPA) jednak učinak na tjelesnu učinkovitost kod četverogodišnjaka i kod šestogodišnjaka. U istraživanje je tijekom 2016. i 2017. godine uključeno ukupno 149 ciljano odabrane djece (39 četverogodišnjaka i 110 šestogodišnjaka). Djeca su bila podijeljena u kontrolnu skupinu (koja nije bila uključena u dodatnu organiziranu tjelesnu aktivnost) i pokusnu skupinu (koja je uključena u dodatnu organiziranu tjelesnu aktivnost). Tjelesna učinkovitost mjerena je testom MOT 4–6 . Djeca su testirana dvaput (drugo testiranje provedeno je šest mjeseci poslije prvoga). Rezultati pokazuju da se nakon šest mjeseci kod sve djece opaža napredak, bez obzira na njihovu dob i na tip organizirane tjelesne aktivnosti. Napredak u tjelesnoj aktivnosti kod četverogodišnjaka je statistički značajno viši nego kod šestogodišnjaka. Nisu ustanovljene statistički značajne razlike između četverogodišnjaka koji su uključeni u dodatnu organiziranu tjelesnu aktivnost i njihovih vršnjaka koji u njoj nisu sudjelovali. Međutim, postoje statistički značajne razlike u napretku između šestogodišnjaka koji su pripadali kontrolnoj skupini i njihovih vršnjaka koji su pripadali pokusnoj skupini. Prema rezultatima naših istraživanja, organiziranu tjelesnu aktivnost smislenije je provoditi među šestogodišnjom djecom nego među četverogodišnjacima. Rezultati također pokazuju da bi se šestogodišnjaci organiziranom tjelesnom aktivnošću trebali baviti dvaput tjedno, bez obzira na tip te aktivnosti.

Ključne riječi
motorički razvoj; organizirane tjelesne aktivnosti; djeca predškolske dobi

Hrčak ID: 230620

URI
https://hrcak.srce.hr/230620

[engleski]

Posjeta: 438 *