Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Metodički pristup ekranizaciji književnoga djela u primarnom obrazovanju

Zrinka Vukojević orcid id orcid.org/0000-0003-3322-947X ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jasminka Viher ; Osnovna škola Kajzerica, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 381 Kb

str. 79-94

preuzimanja: 1.626

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 383 Kb

str. 95-111

preuzimanja: 211

citiraj


Sažetak

U četvrtom se razredu osnovne škole učenici prvi put susreću s nastavnom temom Usporedba filma s književnim djelom. Pri obradi teme moraju zamijetiti sličnosti i razlike između književnog djela i njegove filmske ekranizacije. U ovom smo radu željeli istražiti na koji način učitelji obrađuju navedenu nastavnu temu. Planira li učitelj filmološki ili književni pristup, odnosno pristupa li navedenoj obradi teme kao mediju ili kao književnom tekstu. Istraživanje je provedeno na uzorku od N=457 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba. Dobiveni rezultati ukazuju na zaključak kako učitelji većinom ne pristupaju nastavnoj temi Usporedba filma s književnim djelom filmološki, bez obzira na radni staž, razred u kojem predaju i poznavanje filmskih izražajnih sredstava.

Ključne riječi

film; filmski pristup; književni tekst; usporedba

Hrčak ID:

230623

URI

https://hrcak.srce.hr/230623

Datum izdavanja:

29.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.624 *