Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Glazbe svijeta u sadržajima cd-a za nastavu glazbe i interkulturalni odgoj učenika

Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 414 Kb

str. 141-153

preuzimanja: 1.912

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 401 Kb

str. 154-167

preuzimanja: 181

citiraj


Sažetak

Glazba se stoljećima razvijala ispreplitanjem najrazličitijih kultura, što znači da je, u samoj svojoj biti, interkulturalna umjetnost. Danas je to zamjetno u daleko većoj mjeri. Protokom ljudi i informacija teško će nečija kulturalno „čista“ glazba, pa čak i tradicijska glazba, ostati imuna na utjecaje različitih stilova iz cijeloga svijeta. Stoga je, gledano s pedagoškog aspekta, nastava glazbe idealno područje u kojemu učenici mogu razvijati interkulturalnu kompetenciju. Ona se, prije svega, treba razvijati upoznavanjem različitih glazbenih tradicija, ali i kultura u cjelini. U tu svrhu u ovom su radu analizirani sadržaji pripadajućih CD-a uz službeno odobrene pakete udžbenika za nastavu glazbe od petog do osmog razreda osnovne škole i od prvog do četvrtog razreda gimnazije (opće, jezične i klasične) te od prvog do drugog razreda (prirodoslovne i prirodoslovno-matematičke). Analiza je bila usmjerena na identifikaciju prisutnosti primjera različitih glazbenih tradicija sa svih kontinenata i njihovu zastupljenost spram primjera koji pripadaju zapadnoeuropskoj umjetničkoj glazbi. Rezultati su pokazali da je zastupljenost primjera različitih glazba svijeta više nego nedovoljna. Smatramo da je to velika prepreka interkulturalnom odgoju u nastavi glazbe jer se većina nastavnika glazbe u općeobrazovnim školama isključivo ili najvećim dijelom koristi službeno odobrenim udžbenicima i pripadajućim CD-ima. Ovim radom želi se ukazati na potrebu interkulturalizacije važećih CD-a za nastavu glazbe, odnosno implementaciju većeg broja primjera koji pripadaju različitim glazbama svijeta.

Ključne riječi

interkulturalizam; gimnazija; glazba različitih tradicija; osnovna škola

Hrčak ID:

230625

URI

https://hrcak.srce.hr/230625

Datum izdavanja:

29.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.795 *