hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja

Jelena Pavičić Vukičević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6382-1119 ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Irena Cajner Mraović ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Hrvatska
Matea Korda   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7071-8777 ; Gradska uprava Grada Zagreba, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (401 KB) str. 168-185 preuzimanja: 215* citiraj
APA 6th Edition
Pavičić Vukičević, J., Cajner Mraović, I. i Korda, M. (2019). Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja. Školski vjesnik, 68 (1), 168-185. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230626
MLA 8th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena, et al. "Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja." Školski vjesnik, vol. 68, br. 1, 2019, str. 168-185. https://hrcak.srce.hr/230626. Citirano 16.10.2021.
Chicago 17th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena, Irena Cajner Mraović i Matea Korda. "Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja." Školski vjesnik 68, br. 1 (2019): 168-185. https://hrcak.srce.hr/230626
Harvard
Pavičić Vukičević, J., Cajner Mraović, I., i Korda, M. (2019). 'Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja', Školski vjesnik, 68(1), str. 168-185. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230626 (Datum pristupa: 16.10.2021.)
Vancouver
Pavičić Vukičević J, Cajner Mraović I, Korda M. Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 16.10.2021.];68(1):168-185. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230626
IEEE
J. Pavičić Vukičević, I. Cajner Mraović i M. Korda, "Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja", Školski vjesnik, vol.68, br. 1, str. 168-185, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230626. [Citirano: 16.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (374 KB) str. 186-204 preuzimanja: 80* citiraj
APA 6th Edition
Pavičić Vukičević, J., Cajner Mraović, I. i Korda, M. (2019). Foresight of Aggravated Learning Cause of Student’s Worry for Personal Safety Due to Peer Violence. Školski vjesnik, 68 (1), 186-204. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230626
MLA 8th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena, et al. "Foresight of Aggravated Learning Cause of Student’s Worry for Personal Safety Due to Peer Violence." Školski vjesnik, vol. 68, br. 1, 2019, str. 186-204. https://hrcak.srce.hr/230626. Citirano 16.10.2021.
Chicago 17th Edition
Pavičić Vukičević, Jelena, Irena Cajner Mraović i Matea Korda. "Foresight of Aggravated Learning Cause of Student’s Worry for Personal Safety Due to Peer Violence." Školski vjesnik 68, br. 1 (2019): 186-204. https://hrcak.srce.hr/230626
Harvard
Pavičić Vukičević, J., Cajner Mraović, I., i Korda, M. (2019). 'Foresight of Aggravated Learning Cause of Student’s Worry for Personal Safety Due to Peer Violence', Školski vjesnik, 68(1), str. 186-204. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230626 (Datum pristupa: 16.10.2021.)
Vancouver
Pavičić Vukičević J, Cajner Mraović I, Korda M. Foresight of Aggravated Learning Cause of Student’s Worry for Personal Safety Due to Peer Violence. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 16.10.2021.];68(1):186-204. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230626
IEEE
J. Pavičić Vukičević, I. Cajner Mraović i M. Korda, "Foresight of Aggravated Learning Cause of Student’s Worry for Personal Safety Due to Peer Violence", Školski vjesnik, vol.68, br. 1, str. 186-204, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230626. [Citirano: 16.10.2021.]

Sažetak
Osjećaj sigurnosti temeljna je ljudska potreba, a njezin izostanak dovodi do negativnih posljedica na psihičko funkcioniranje i akademski uspjeh učenika. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu vršnjačkoga nasilja (klasičnoga i elektroničkoga) u objašnjenju brige učenika za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na uzorku od 451 učenika zagrebačkih srednjih škola, a obuhvaćen je velik broj različitih oblika klasičnoga i elektroničkoga nasilja. Kako bi se odgovorilo na postavljeni cilj, provedena je hijerarhijska regresijska analiza kojom se pokazalo da klasično i elektroničko vršnjačko nasilje objašnjavaju značajan udio varijance brige učenika za vlastitu sigurnost, pri čemu se klasično vršnjačko nasilje pokazalo boljim prediktorom. Dodatno, deskriptivni pokazatelji ukazuju na veliku izloženost učenika elektroničkome nasilju pa je čak 18% učenika doživjelo prijetnju ozljedom u školi, a 16% fizički napad. Može se zaključiti kako određeni udio učenika osjeća zabrinutost za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje, a koja se dijelom može objasniti prisutnošću vršnjačkoga nasilja u školi. Buduće intervencije trebalo bi usmjeriti na sprječavanje vršnjačkoga nasilja ili smanjenje njegovih negativnih posljedica.

Ključne riječi
briga za sigurnost; elektroničko vršnjačko nasilje; klasično vršnjačko nasilje; učenici

Hrčak ID: 230626

URI
https://hrcak.srce.hr/230626

[engleski]

Posjeta: 592 *