hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

KOGNITIVNA ZNANSTVENA VIRTUALIZACIJA U FUNKCIJI SIGURNOSTI U PROMETU

Jasna Jurum-Kipke ; Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dubravka Hozjan ; Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sarajko Baksa ; SABALab, Čakovec

Puni tekst: hrvatski, pdf (483 KB) str. 1-8 preuzimanja: 1.457* citiraj
APA 6th Edition
Jurum-Kipke, J., Hozjan, D. i Baksa, S. (2008). KOGNITIVNA ZNANSTVENA VIRTUALIZACIJA U FUNKCIJI SIGURNOSTI U PROMETU. Sigurnost, 50 (1), 1-8. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21291
MLA 8th Edition
Jurum-Kipke, Jasna, et al. "KOGNITIVNA ZNANSTVENA VIRTUALIZACIJA U FUNKCIJI SIGURNOSTI U PROMETU." Sigurnost, vol. 50, br. 1, 2008, str. 1-8. https://hrcak.srce.hr/21291. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Jurum-Kipke, Jasna, Dubravka Hozjan i Sarajko Baksa. "KOGNITIVNA ZNANSTVENA VIRTUALIZACIJA U FUNKCIJI SIGURNOSTI U PROMETU." Sigurnost 50, br. 1 (2008): 1-8. https://hrcak.srce.hr/21291
Harvard
Jurum-Kipke, J., Hozjan, D., i Baksa, S. (2008). 'KOGNITIVNA ZNANSTVENA VIRTUALIZACIJA U FUNKCIJI SIGURNOSTI U PROMETU', Sigurnost, 50(1), str. 1-8. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21291 (Datum pristupa: 22.10.2021.)
Vancouver
Jurum-Kipke J, Hozjan D, Baksa S. KOGNITIVNA ZNANSTVENA VIRTUALIZACIJA U FUNKCIJI SIGURNOSTI U PROMETU. Sigurnost [Internet]. 2008 [pristupljeno 22.10.2021.];50(1):1-8. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21291
IEEE
J. Jurum-Kipke, D. Hozjan i S. Baksa, "KOGNITIVNA ZNANSTVENA VIRTUALIZACIJA U FUNKCIJI SIGURNOSTI U PROMETU", Sigurnost, vol.50, br. 1, str. 1-8, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21291. [Citirano: 22.10.2021.]

Sažetak
Određivanje antropometrijskih mjera i bioloških značajki ljudskog tijela konvencionalnim načinom složeno je i dugotrajno. Uvođenjem novih računalnih metoda (SABALab) moguće je brzo i točno određivanje svih važnih tjelesnih veličina kako bi se dimenzije i oblici elemenata okolišnog radnog sustava cestovnog motornog vozila prilagodili vozaču. Proces upravljanja motornim vozilom izvodi se uz potrebnu kontrolu vida. Tijekom upravljanja motornim vozilom potrebne vidne sposobnosti iskazuju se prepoznavanjem složene strukture djelovanja, raspoznavanjem raznovrsnih oblika, boja te brzinom i točnošću reagiranja na temelju vidnog zapažaja. Upravljanje motornim vozilom izvodi se u prostoru koji od vozača zahtijeva izrazito dobre vidne sposobnosti i one su odlučujuće za koordinaciju pokreta, brzinu reagiranja i točnost izvođenja. Radno mjesto vozača pripada zatvorenom tipu s malim tlocrtnim površinama i sjedećim položajem tijela koje je pogodno za ergonomijsko i biomehaničko oblikovanje. Statičke i dinamičke antropometrijske veličine odnose se na kinematičke osobine vozača i bitan raspored djelatnih elemenata kokpita koji omogućuju potreban stupanj kontrole vida i radnih aktivnosti tijekom sudjelovanja u prometnom okruženju.

Ključne riječi
digitalna tjelesna antropometrija; 3D biomehanički modeli; virtualizacija vidnog polja; sigurnost u prometu

Hrčak ID: 21291

URI
https://hrcak.srce.hr/21291

[engleski]

Posjeta: 2.009 *