hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Bioetičke teme u visokoškolskoj nastavi budućih odgojitelja i učitelja

Vesnica Mlinarević ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Antonija Huljev   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1456-7206 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Ružica Tokić Zec   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4743-0636 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (138 KB) str. 85-99 preuzimanja: 68* citiraj
APA 6th Edition
Mlinarević, V., Huljev, A. i Tokić Zec, R. (2019). Bioethical Themes in University Teaching of Future Educators and Teachers. Pannoniana, 3 (1-2), 85-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230854
MLA 8th Edition
Mlinarević, Vesnica, et al. "Bioethical Themes in University Teaching of Future Educators and Teachers." Pannoniana, vol. 3, br. 1-2, 2019, str. 85-99. https://hrcak.srce.hr/230854. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Mlinarević, Vesnica, Antonija Huljev i Ružica Tokić Zec. "Bioethical Themes in University Teaching of Future Educators and Teachers." Pannoniana 3, br. 1-2 (2019): 85-99. https://hrcak.srce.hr/230854
Harvard
Mlinarević, V., Huljev, A., i Tokić Zec, R. (2019). 'Bioethical Themes in University Teaching of Future Educators and Teachers', Pannoniana, 3(1-2), str. 85-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230854 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Mlinarević V, Huljev A, Tokić Zec R. Bioethical Themes in University Teaching of Future Educators and Teachers. Pannoniana [Internet]. 2019 [pristupljeno 08.08.2020.];3(1-2):85-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230854
IEEE
V. Mlinarević, A. Huljev i R. Tokić Zec, "Bioethical Themes in University Teaching of Future Educators and Teachers", Pannoniana, vol.3, br. 1-2, str. 85-99, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230854. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
Bioetika kao novija znanstvena disciplina interdisciplinarno odgovara na pitanja o životu suvremenog čovjeka, a odgojem i obrazovanjem izričemo kakvo društvo i kakvog čovjeka želimo. Vrijednosti na kojima se temelji odgojnoobrazovni sustav u Republici Hrvatskoj sagledava se kao nova mogućnost razvoja hrvatskoga nacionalnoga, kulturnoga i duhovnoga identiteta unutar složenih globalizacijskih procesa. U eri globalizacije, informacijskog i tehnološkog napretka jedan od najtežih poslova modernog doba je odgoj djece u promijenjenim okolnostima što se posljedično reflektira na stil odgoja i uvjete u kojima se odvija odgoj i obrazovanje. Ciljevi odgoja usmjeravaju odgojnoobrazovnu praksu i pedagoško djelovanje u njoj, a odgovornost i složenu zadaća imaju upravo odgojitelji/učitelji. Važnost inicijalnog obrazovanja odgojitelja/ učitelja neupitna je danas. Biti odgojiteljem/učiteljem je zvanje/profesija s jedinstvenim profesionalnim standardima i etičkim pravilima učiteljske profesije nadahnuta vrijednostima društvene uključenosti i potrebama njegovanja potencijala svakog djeteta/učenika. Rad se bavi komparativnom analizom studijskih programa i ishoda učenja u Sveučilišnom studijskom programu ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja i u Integriranom preddiplomskom i diplomskom studijskom programu za učitelje na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku usmjerenih na područje (bio)etike, odgoja te etike učiteljskoga poziva. Studente, buduće odgojitelje/učitelje tijekom studija, potrebno je senzibilizirati za osjetljivost u budućoj struci u etičkom odlučivanju i rješavanju problema koji utječu na oblikovanje karaktera jer etika i bioetika trebaju ispunjavati važne društvene i individualne aspekte odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi
odgoj i obrazovanje; odgojitelji/učitelji; studijski programi; bioetika

Hrčak ID: 230854

URI
https://hrcak.srce.hr/230854

[engleski]

Posjeta: 168 *