Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Boje u marketinškoj komunikaciji: određenje uloge boje kao medijatorne varijable u procesu komunikacije

Ana Tkalac Verčič orcid id orcid.org/0000-0002-9538-673X ; Ekonomski fakultet-Zagreb
Anita Kuharić Smrekar


Puni tekst: hrvatski pdf 519 Kb

str. 201-211

preuzimanja: 3.523

citiraj


Sažetak

Unatoč neospornoj važnosti boje u oglašavanju i marketinškoj komunikaciji općenito, broj istraživanja utjecaja boje na ovim je područjima vrlo malen. Stoga je primarni cilj ovog rada bio ponuditi neke osnovne smjernice i uvid u korištenje boja u komunikaciji. U radu se detaljnije istražuje percepcija boja, odnosno analizira povezivanje toplih i hladnih boja s proizvodima odnosno poduzećima; određuju se emocionalne asocijacije koje pojedine boje izazivaju, te se mjeri zapaženost primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja. Rezultati istraživanja pokazali su da je u asociranju boja s organizacijama najčešća identifikacija ružičaste (magenta) boje s poduzećem T-com. Isto tako, pokazalo se da različite boje izazivaju jasne pozitivne odnosno negativne asocijacije (primjerice, ljubičasta boja pokazala se bojom s najnegativnijim asocijacijama), te je to potkrijepilo pretpostavku o tome kako odabir pogrešne boje u marketinškoj komunikaciji može izazvati negativne reakcije potrošača. Konačno, pokazalo se da je u kontekstu primarnih, sekundarnih i tercijarnih boja najzapaženija uvijek bila žuta, dok su plava, ljubičasta i plavo-ljubičasta najslabije zapažene boje. Ovaj rad predstavlja pokušaj izviđajnog istraživanja na području proučavanja utjecaja boja u marketinškoj komunikaciji. Budući da je istraživanje provedeno u sklopu diplomskog rada, metodologija istraživanja sadrži određena ograničenja, no rad ipak predstavlja značajan doprinos području na kojem u Hrvatskoj gotovo da i ne postoji niti jedan rad.

Ključne riječi

boje; marketinška komunikacija; oglašavanje

Hrčak ID:

21360

URI

https://hrcak.srce.hr/21360

Datum izdavanja:

28.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.954 *