Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.22598/mt/2019.31.2.209

Teorijski okvir marketinga odnosa i suradnje na poslovnom tržištu

Kawsar Ahmmed orcid id orcid.org/0000-0001-7516-178X ; United International University, School of Business and Economics
Shahidul Islam ; University of Dhaka, Faculty of Business Studies
Nor Azila Mohd. Noor ; University Utara Malaysia, Othman Yeop Abdullah Graduate School of Business
Khandoker Mahmudur Rahman orcid id orcid.org/0000-0002-8813-9044 ; United International University, School of Business and Economics
Fizar Ahmed ; Daffodil International University


Puni tekst: engleski pdf 456 Kb

str. 209-226

preuzimanja: 661

citiraj


Sažetak

Svrha – U radu se istražuju problemi vezani uz praksu marketinga odnosa i suradnje na organizacijskoj razini. Uzimajući u obzir utjecaj različitih faktora, rad nudi teorijski okvir za stvaranje, održavanje i unapređenje poslovnog odnosa. Metodološki pristup – Istraživanje se temelji na sustavnom pregledu postojeće literature uključujući znanstvene članke iz časopisa, tematski vezane profesionalne web stranice i udžbenike o marketingu odnosa i suradnje. U pregled literature uključeni su pristupi istraživačkih inicijativa Nordic School, Industrial Marketing and Purchasing (IMP) Group te North American School. Rezultati i implikacije – Marketing odnosa i suradnje razvija se od predindustrijskog do poslijeindustrijskog vremena, a sve više organizacija prihvaća ovaj pristup. Za ovaj je multidimenzionalni konstrukt predložen teorijski okvir koji se sastoji od utjecajnih varijabli za stvaranje, održavanje i poboljšanje odnosa. Sintetiziraju se informacije o odgovarajućim uvjetima koje bi marketinškim stručnjacima pomogle u pronalasku odgovarajućega okruženja za provedbu ovoga pristupa u kontekstu poslovnog tržišta. Ograničenja – S obzirom na sve veću složenost marketinga odnosa i suradnje vis-à-vis sve veće potrebe za razumijevanjem pristupa, predloženi bi teorijski okvir bio koristan za bolje razumijevanje multidimenzionalnih aspekata marketinga odnosa i suradnje. Slijedom toga, utvrđeni su pravci za buduća istraživanja u marketingu odnosa i suradnje. Doprinos – Rad pruža koherentnu sliku marketinga odnosa i suradnje promatranoga kroz predloženi teorijski okvir, temeljen na sustavnom pregledu literature. Konkretno, ovo je vjerojatno prvi put da se rad pokušao baviti praksom marketinga odnosa i suradnje uključivanjem tripartitnog područja - stvaranjem, održavanjem i poboljšanjem odnosa u poslovnom (B2B) području koje je raspršeno po različitim disciplinama.

Ključne riječi

marketing odnosa i suradnje; komunikacija; povjerenje; predanost; trajanje odnosa

Hrčak ID:

231879

URI

https://hrcak.srce.hr/231879

Datum izdavanja:

20.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.813 *