Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21860/j.10.2.9

Uloga bioetike u obrazovanju inženjera okoliša

Jelena Loborec ; Geotehnički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za hidrotehniku
Saša Zavrtnik ; Geotehnički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za hidrotehniku
Damir Žubčić ; Geotehnički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za hidrotehniku;Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Klinika za unutarnje bolesti.


Puni tekst: hrvatski pdf 695 Kb

str. 425-435

preuzimanja: 435

citiraj


Sažetak

Rad pruža osvrt na potrebu uvođenja kolegija koji bi se bavio bioetičkim konceptima u visokoškolskom obrazovanju na primjeru studijskog programa Inženjerstvo okoliša na Geotehničkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Radi se o studiju iz polja Temeljnih tehničkih znanosti gdje se moralno-etički principi često samo načelno podrazumijevaju, najčešće u vidu tehničke etike. Iako profit tu igra veliku ulogu, moramo sagledati struku u širem kontekstu. U sklopu studija postoje kolegiji koji se u određenoj mjeri dotiču integrirane bioetičke tematike, ali u nedovoljnoj mjeri. U posljednje vrijeme počinje se prepoznavati mjesto koje bi bioetika mogla i trebala zauzimati u obrazovanju budućih inženjera okoliša s obzirom na to da će oni svoj profesionalni rad usmjeravati prema različitim aspektima. Pri tome treba imati na umu da njihovo inženjersko djelovanje utječe na kvalitetu života i zdravlje ljudi, kao i na dobrobit drugih živih bića s kojima smo neraskidivo povezani.

Ključne riječi

etika; bioetika; obrazovanje; Inženjerstvo okoliša

Hrčak ID:

232053

URI

https://hrcak.srce.hr/232053

Datum izdavanja:

30.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.037 *