hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21860/j.10.2.1

Fritz Jahr kao metodološka paradigma u bioetičkom obrazovanju

Luka Perušić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5339-781X ; Department of Philosophy, Faculty of Arts and Humanities, University of Zagreb, Zagreb, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (173 KB) str. 287-310 preuzimanja: 20* citiraj
APA 6th Edition
Perušić, L. (2019). Fritz Jahr as Methodological Paradigm in Bioethical Education . Jahr, 10 (2), 287-310. https://doi.org/10.21860/j.10.2.1
MLA 8th Edition
Perušić, Luka. "Fritz Jahr as Methodological Paradigm in Bioethical Education ." Jahr, vol. 10, br. 2, 2019, str. 287-310. https://doi.org/10.21860/j.10.2.1. Citirano 20.02.2020.
Chicago 17th Edition
Perušić, Luka. "Fritz Jahr as Methodological Paradigm in Bioethical Education ." Jahr 10, br. 2 (2019): 287-310. https://doi.org/10.21860/j.10.2.1
Harvard
Perušić, L. (2019). 'Fritz Jahr as Methodological Paradigm in Bioethical Education ', Jahr, 10(2), str. 287-310. https://doi.org/10.21860/j.10.2.1
Vancouver
Perušić L. Fritz Jahr as Methodological Paradigm in Bioethical Education . Jahr [Internet]. 2019 [pristupljeno 20.02.2020.];10(2):287-310. https://doi.org/10.21860/j.10.2.1
IEEE
L. Perušić, "Fritz Jahr as Methodological Paradigm in Bioethical Education ", Jahr, vol.10, br. 2, str. 287-310, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21860/j.10.2.1

Sažetak
Rad ispituje Fritza Jahra kao mogući uzor u bioetičkom obrazovanju. Sastoji se od dva dijela. U prvom dijelu oslanja se i nadograđuje na prethodne podatke i teorije o tome kako se dogodilo da Fritz Jahr predlaže bioetički imperativ i mijenja svoje razmišljanje. Nudi argumente za i protiv znanih tvrdnji i proširuje pozadinsko znanje, usmjeren na rekonstruiranje misaonog procesa i nekih pretpostavki koje su dovele do oblikovanja bioetičkog imperativa. U drugom dijelu koriste se dobiveni rezultati da bi se izvelo pet obilježja i pokazalo kako se iz Jahrove osobnosti i aktivnosti mogu izlučiti i utvrditi metodološka obilježja kojima se potvrđuju i osnažuju integrativni projekti. Radi se o pokušaju razumijevanja da nešto poput »jahrovske metodologije« može biti dovoljno senzibilno za pružanje znanstvenog znanja i kulturne orijentacije bez pojednostavljivanja biosa, ali da je ono besmisleno bez integracije s obrazovnim modelima. Da bi se to naglasilo, zaključno se razmatra uloga bioetičara u 21. stoljeću.

Ključne riječi
Fritz Jahr, bioetika, znanost, svjetonazor, obrazovanje, senzibilnost, sinteza, otvorenost, inovativnost, autokritičnost

Hrčak ID: 232057

URI
https://hrcak.srce.hr/232057

[engleski]

Posjeta: 44 *