Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21860/j.10.2.8

Sadašnji i budući izazovi odgoja u obrazovanju

Snježana Dubovicki orcid id orcid.org/0000-0003-4770-3371 ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Croatia
Marta Budić ; Elementary school Alojzije Stepinac, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 286 Kb

str. 413-425

preuzimanja: 426

citiraj


Sažetak

Poimanje odgoja u globalnom kontekstu znanosti koje se bave teorijskim i praktičnim istraživanjima iz područja odgoja i obrazovanja na svim razinama u novije vrijeme doživljava svojevrsnu rekuperaciju. Tradicionalna nastava u kojoj se više pozornosti pridavalo obrazovanju, a manje odgoju, dovela je do djelomičnog „istiskivanja” i umanjivanja važnosti odgoja na višim razinama obrazovanja, posebno u sveučilišnom kontekstu. Tomu su pridonijeli i različiti prijevodi radova s drugih jezika na engleski jezik, koji su nerijetko odgoj prevodili kao obrazovanje. Želeći dati odgoju mjesto u sveučilišnoj nastavi koje mu pripada te ga prema važnosti izjednačiti s obrazovanjem u sveučilišnom kontekstu, promišljali smo o socijalnim oblicima kao potencijalnim preduvjetima za „vraćanje” prisutnosti odgojih aktivnosti u sveučilišnu razinu. Promatrajući ovu problematiku kroz nastavni proces bilo nam je važno istaknuti doprinos pedagoške radionice u poticanju odgojne funkcije nastave. Pedagošku smo radionicu izdvojili od ostalih socijalnih oblika zato što sudjelovanje u njoj podjednako utječe na osjetilne, emocionalne i moralne funkcije svih sudionika nastavnoga procesa (a ne samo na intelektualne), koje su nam bile važne za istraživanje odgojne uloge. Dosadašnja su istraživanja pokazala da kreativna sveučilišna nastava pridonosi poticanju odgojne uloge nastave i pomaže samoaktualizaciji, što je višestruka dobrobit za sve sudionike nastavnoga procesa.

Ključne riječi

obrazovanje; pedagogija; sadašnji i budući izazovi; poučavanje; odgoj

Hrčak ID:

232058

URI

https://hrcak.srce.hr/232058

Datum izdavanja:

30.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.215 *