hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

SWOT ANALIZA I TOWS MATRICA – SLIČNOSTI I RAZLIKE

Marli Gonan Božac

Puni tekst: hrvatski, pdf (259 KB) str. 19-34 preuzimanja: 26.544* citiraj
APA 6th Edition
Gonan Božac, M. (2008). SWOT ANALIZA I TOWS MATRICA – SLIČNOSTI I RAZLIKE. Economic research - Ekonomska istraživanja, 21 (1), 19-34. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21453
MLA 8th Edition
Gonan Božac, Marli. "SWOT ANALIZA I TOWS MATRICA – SLIČNOSTI I RAZLIKE." Economic research - Ekonomska istraživanja, vol. 21, br. 1, 2008, str. 19-34. https://hrcak.srce.hr/21453. Citirano 30.03.2020.
Chicago 17th Edition
Gonan Božac, Marli. "SWOT ANALIZA I TOWS MATRICA – SLIČNOSTI I RAZLIKE." Economic research - Ekonomska istraživanja 21, br. 1 (2008): 19-34. https://hrcak.srce.hr/21453
Harvard
Gonan Božac, M. (2008). 'SWOT ANALIZA I TOWS MATRICA – SLIČNOSTI I RAZLIKE', Economic research - Ekonomska istraživanja, 21(1), str. 19-34. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21453 (Datum pristupa: 30.03.2020.)
Vancouver
Gonan Božac M. SWOT ANALIZA I TOWS MATRICA – SLIČNOSTI I RAZLIKE. Economic research - Ekonomska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 30.03.2020.];21(1):19-34. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21453
IEEE
M. Gonan Božac, "SWOT ANALIZA I TOWS MATRICA – SLIČNOSTI I RAZLIKE", Economic research - Ekonomska istraživanja, vol.21, br. 1, str. 19-34, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21453. [Citirano: 30.03.2020.]

Sažetak
Analiza okruženja ili okoline podrazumijeva istraživanje svih važnijih karakteristika kako vanjskog tako i unutarnjeg okruženja sa svrhom identifikacije strateških čimbenika koji mogu odrediti budućnost poduzeća. Analiza okruženja i identifikacija strateških čimbenika može se sagledati kao potpora odlučivanju kod formulacije strategije te se provodi na samom početku procesa strateškog menadžmenta. SWOT analiza je sredstvo za analizu situacije poduzeća. Njome se identificiraju ključni čimbenici iz vanjskog okruženja koji se prepoznaju kao prilike ili prijetnje i čimbenici iz unutarnjeg okruženja a mogu se opisati kao snage ili slabosti. SWOT analiza ne pokazuje različite veze između vanjskih i unutarnjih čimbenika, pa je stoga i razvijena TOWS matrica kojom se razvijaju strategije po TOWS-u (odnosno strateške inicijative). One mogu biti izgrađene na snagama, mogu eliminirati slabosti, iskoristiti prilike ili se suočiti s prijetnjama. Identifikacija najznačajnijih strateških čimbenika ključni je dio SWOT analize, pa je zbog toga rasprava proširena na modele analize okruženja te na odabir jednog adekvatnog modela ili kombinacije nekoliko njih, a u ovisnosti o obilježjima djelatnosti ili industrije o kojoj je riječ.

Ključne riječi
SWOT analiza; TOWS matrica; strateški čimbenici; analiza okruženja

Hrčak ID: 21453

URI
https://hrcak.srce.hr/21453

Posjeta: 35.167 *