Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

MIJENJANJE ODGOJNO-OBRAZOVNE PRAKSE - PREMA KVALITETNIM PROMJENAMA

Lidija Vujičić ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 104 Kb

str. 229-233

preuzimanja: 1.382

citiraj


Sažetak

U stručnoj i znanstvenoj literaturi navodi se veliki broj izvora koji izlažu i obrazlažu razloge neuspjeha reformi u svijetu, s naglaskom na neuspjehe mijenjanja odgojno-obrazovne prakse. Pozivajući se na mnoge autore (Bruner (2000), Fullan, (1993, 1999), Hopkins (2001) i dr.), u osnovi promišljanja ovog rada je teza da se prave, dugoročne, kvalitetne promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi izravnim mijenjanjem odgojno-obrazovne prakse u ustanovi. Pri tom mijenjanje odgojno-obrazovne prakse u ustanovi, ne znači samo promjenu organizacijskih, tj. strukturalnih dimenzija u ustanovi, nego još više zahtijeva promjenu načina razmišljanja učitelja, tj. podizanje kvalitete njihova razumijevanja odgojno-obrazovnog procesa. Razumijevanje odgojno-obrazovne prakse povezano je sa stručnim usavršavanjem učitelja kao strategijom u procesu mijenjanja odgojno-obrazovne prakse na putu ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju. Radi se o profesionalnom usavršavanju učitelja kao kontinuiranom, cjeloživotnom procesu i refleksivnoj praksi kao permanentnoj strategiji učenja.

Ključne riječi

direktne promjene edukacijske prakse; reforma obrazovanja; reflektivna praksa; profesionalno usavršavanje; učenje

Hrčak ID:

21519

URI

https://hrcak.srce.hr/21519

Datum izdavanja:

28.9.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.910 *