Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.5

Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece

Nivex Koller-Trbović ; Odsjek za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Anja Mirosavljević ; Odsjek za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Gabrijela Ratkajec Gašević ; Odsjek za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 19.633 Kb

str. 53-69

preuzimanja: 668

citiraj


Sažetak

Cilj je rada opisati doživljaj i iskustvo podrške škole djeci s teškoćama u učenju i ponašanju iz roditeljske i dječje perspektive primjenom obiteljskog intervjua s 10 obitelji u riziku, odnosno 33 sudionika. Induktivna tematska analiza intervjua ukazala je na ključnu temu ‒ kako teškoće u učenju i ponašanju djece na koje škola ne reagira progrediraju u probleme u ponašanju i učenju kao i u probleme u obitelji. U skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima dolazi se do spoznaja kako veliku važnost sudionici pripisuju školovanju i školi. Školovanje kroz cijelo djetinjstvo opterećuje i roditelje i djecu. Teškoće su prisutne gotovo od samog početka školovanja i roditelji kontinuirano traže pomoć stručnjaka u školama i u institucijama izvan škole, ali njihov je doživljaj da ne nailaze na razumijevanje i pomoć, već se uglavnom sami nose s tim problemima. Tako dolazi i do progrediranja i širenja problema na druga životna područja osim škole. Ako i postoje određene intervencije koje škola osigurava, one prema doživljaju sudionika najčešće kasne i nisu usklađene s vrstom i intenzitetom potreba djece. Kako pokazuje iskustvo sudionika, poziv za pomoć i suradnju često je dolazio od roditelja, pa čak i od same djece, što znači da nije bilo potrebno motivirati roditelje za sudjelovanje u intervenciji, pa tim prije iznenađuje percepcija nemogućnosti škole da pruži pomoć i podršku tim učenicima i roditeljima. Kroz raspravu o rezultatima proizašlim iz perspektive sudionika ponuđeni su prijedlozi djelovanja škole kako bi se odgovorilo na potrebe djece s teškoćama u ponašanju i učenju.

Ključne riječi

djeca s teškoćama u ponašanju i učenju; podrška u školi; perspektiva roditelja i djece

Hrčak ID:

232946

URI

https://hrcak.srce.hr/232946

Datum izdavanja:

28.1.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.234 *