hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication
https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.5

Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece

Nivex Koller-Trbović ; Odsjek za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Anja Mirosavljević ; Odsjek za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Gabrijela Ratkajec Gašević ; Odsjek za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu

Fulltext: croatian, pdf (19 MB) pages 53-69 downloads: 199* cite
APA 6th Edition
Koller-Trbović, N., Mirosavljević, A. & Ratkajec Gašević, G. (2019). Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55 (2), 53-69. https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.5
MLA 8th Edition
Koller-Trbović, Nivex, et al. "Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 55, no. 2, 2019, pp. 53-69. https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.5. Accessed 6 Dec. 2020.
Chicago 17th Edition
Koller-Trbović, Nivex, Anja Mirosavljević and Gabrijela Ratkajec Gašević. "Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 55, no. 2 (2019): 53-69. https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.5
Harvard
Koller-Trbović, N., Mirosavljević, A., and Ratkajec Gašević, G. (2019). 'Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55(2), pp. 53-69. https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.5
Vancouver
Koller-Trbović N, Mirosavljević A, Ratkajec Gašević G. Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2019 [cited 2020 December 06];55(2):53-69. https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.5
IEEE
N. Koller-Trbović, A. Mirosavljević and G. Ratkajec Gašević, "Podrška škole djeci s teškoćama u ponašanju i učenju iz perspektive roditelja i djece", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.55, no. 2, pp. 53-69, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.5

Abstracts
Cilj je rada opisati doživljaj i iskustvo podrške škole djeci s teškoćama u učenju i ponašanju iz roditeljske i dječje perspektive primjenom obiteljskog intervjua s 10 obitelji u riziku, odnosno 33 sudionika. Induktivna tematska analiza intervjua ukazala je na ključnu temu ‒ kako teškoće u učenju i ponašanju djece na koje škola ne reagira progrediraju u probleme u ponašanju i učenju kao i u probleme u obitelji. U skladu s postavljenim istraživačkim pitanjima dolazi se do spoznaja kako veliku važnost sudionici pripisuju školovanju i školi. Školovanje kroz cijelo djetinjstvo opterećuje i roditelje i djecu. Teškoće su prisutne gotovo od samog početka školovanja i roditelji kontinuirano traže pomoć stručnjaka u školama i u institucijama izvan škole, ali njihov je doživljaj da ne nailaze na razumijevanje i pomoć, već se uglavnom sami nose s tim problemima. Tako dolazi i do progrediranja i širenja problema na druga životna područja osim škole. Ako i postoje određene intervencije koje škola osigurava, one prema doživljaju sudionika najčešće kasne i nisu usklađene s vrstom i intenzitetom potreba djece. Kako pokazuje iskustvo sudionika, poziv za pomoć i suradnju često je dolazio od roditelja, pa čak i od same djece, što znači da nije bilo potrebno motivirati roditelje za sudjelovanje u intervenciji, pa tim prije iznenađuje percepcija nemogućnosti škole da pruži pomoć i podršku tim učenicima i roditeljima. Kroz raspravu o rezultatima proizašlim iz perspektive sudionika ponuđeni su prijedlozi djelovanja škole kako bi se odgovorilo na potrebe djece s teškoćama u ponašanju i učenju.

Keywords
djeca s teškoćama u ponašanju i učenju; podrška u školi; perspektiva roditelja i djece

Hrčak ID: 232946

URI
https://hrcak.srce.hr/232946

[english]

Visits: 539 *