Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.14.1.2019.02

PRIRODOZNANSTVENA PISMENOST BUDUĆIH UČITELJA – TEMELJ KVALITETNOGA PRIRODOSLOVNOGA OBRAZOVANJA

Alena Letina orcid id orcid.org/0000-0001-7065-6660 ; Učiteljski fakultet Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 180 Kb

str. 21-38

preuzimanja: 507

citiraj


Sažetak

U ovome se radu razmatra prirodoznanstvena pismenost učitelja i njegova važ- nost za prirodoslovno obrazovanje. U tu svrhu predstavljeni su rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi razinu prirodoznanstvene pismenosti studenata prve godine uči- teljskoga studija (N = 140). Rezultati istraživanja pokazuju kako je interes studenata za znanost i znanstvena istraživanja zadovoljavajuć. Stavovi prema znanosti su pozi- tivno usmjereni, a informiranost o određenim znanstvenim područjima je djelomična i kao takva ne odgovara razini prirodoznanstvene pismenosti koju bi budući učite- lji trebali imati. Kod studenata se uočava konceptualno nerazumijevanje pojedinih znanstvenih pojmova. Budući da se odgovarajuća razina prirodoznanstvene pisme- nosti učitelja smatra važnom pretpostavkom razvoja prirodoznanstvene pismenosti učenika, na temelju rezultata ovoga istraživanja dane su preporuke za njezin razvoj u okviru programa inicijalnoga formalnog obrazovanja budućih učitelja.

Ključne riječi

obrazovanje budućih učitelja; prirodoznanstvena pismenost; prirodoslovno obrazovanje; znanost.

Hrčak ID:

233165

URI

https://hrcak.srce.hr/233165

Datum izdavanja:

30.1.2020.

Posjeta: 1.243 *