Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.9

UTJEČU LI IZVANNASTAVNE SPORTSKE AKTIVNOSTI NA RAZVOJ MOTORIČKIH VJEŠTINA UČENIKA PRIMARNOG OBRAZOVANJA?

Zvonimir Tomac ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 115 Kb

str. 123-129

preuzimanja: 1.117

citiraj


Sažetak

Izvannastavne aktivnosti u osnovnoj školi organiziraju se u svrhu zadovoljenja različitih potreba i interesa učenika i provode se u sedam različitih područja kojima pripada i tjelesno i zdravstveno područje. Izvanškolske sportske aktivnosti realiziraju se izvan škole, obično u sportskim klubovima. Njihov je cilj dodatni utjecaj na razvoj antropoloških obilježja učenika te stjecanje novih teorijskih i praktičnih znanja iz izborne aktivnosti (Caput Jogunica i Barić, 2015). Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi utječu li dodatne izvannastavne sportske aktivnosti na razvoj motoričkih vještina djece u razrednoj nastavi. Na uzorku od 55 učenika i učenica 3. i 4. razreda primarnog obrazovanja, koji je podijeljen na dva subuzorka s obzirom na uključenost u sportske programe, primijenjen je mjerni instrument Bruininks-Oseretsky testa (2. izdanje), skraćena inačica, kojim su se procjenjivale motoričke vještine učenika. Rezultati su pokazali kako u većini varijabli nema značajnih razlika između skupina sudionika, ali učenici koji nisu uključeni u dodatne izvannastavne i izvanškolske sportske aktivnosti postižu bolje rezultate u jednoj manipulativnoj vještini (vođenje lopte; Z=2,68, p=0,01) te dvije grube motoričke vještine (sklekovi; Z=281, p=0,00; podizanje trupa Z 2,06, p=0,04).

Ključne riječi

primarno obrazovanje; izvannastavne sportske aktivnosti; motoričke vještine

Hrčak ID:

233545

URI

https://hrcak.srce.hr/233545

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 2.446 *