Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.12

STAVOVI RODITELJA I ODGOJITELJA O IMPLEMENTACIJI ZAVIČAJNOSTI U KURIKULUME USTANOVA RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA

Davorka Kalčić ; Dječji vrtić " Rapčići" Žminj, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 166 Kb

str. 159-170

preuzimanja: 838

citiraj


Sažetak

Istarska županija 2014. godine započinje proces implementacije zavičajne nastave u kurikulum ustanova ranog i predškolskog odgoja, osnovne i srednje škole. Smisao je procesa implementacije da se sačuvaju zavičajne vrijednosti i svijest o kulturnom identitetu. Cilj je provedenog istraživanja utvrditi podržavaju li roditelji i odgojitelji implementaciju zavičajnosti u kurikulume dječjih vrtića te utvrditi utječe li odgoj i učenje zavičajnih vrijednosti pozitivno na razvoj i očuvanje kulturnog identiteta. U radu se prikazuju empirijski podaci provedeni u dječjim vrtićima „Rapčići“ Žminj i „Grdelin“ Buzet. Anketnim upitnikom ispitani su roditelji djece koja pohađaju dječji vrtić i odgojitelji dječjeg vrtića. Istraživanjem je utvrđeno da u ukupnom prosječnom rezultatu stavova roditelja i odgojitelja roditelji procjenjuju važnijim uvođenje zavičajnosti u kurikulume u odnosu na odgojitelje. Odgojitelji se ne razlikuju značajnije u procjeni važnosti implementacije zavičajnosti u kurikulume vrtića, međutim u procjeni važnosti podrške ravnatelja, kolega i lokalne zajednice primijećena je značajna razlika.

Ključne riječi

djeca rane i predškolske dobi; kulturna baština; kurikulum; odgojitelji; roditelji; zavičajne vrijednosti

Hrčak ID:

233548

URI

https://hrcak.srce.hr/233548

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 2.146 *