hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji

Anela Nikčević - Milković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Denis Jurković   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4408-5117 ; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
Lada Perković ; Zdravstveno veleučilište Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (389 KB) str. 309-329 preuzimanja: 206* citiraj
APA 6th Edition
Nikčević - Milković, A., Jurković, D. i Perković, L. (2019). Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji. Školski vjesnik, 68. (2.), 309-329. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234941
MLA 8th Edition
Nikčević - Milković, Anela, et al. "Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji." Školski vjesnik, vol. 68., br. 2., 2019, str. 309-329. https://hrcak.srce.hr/234941. Citirano 21.10.2021.
Chicago 17th Edition
Nikčević - Milković, Anela, Denis Jurković i Lada Perković. "Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji." Školski vjesnik 68., br. 2. (2019): 309-329. https://hrcak.srce.hr/234941
Harvard
Nikčević - Milković, A., Jurković, D., i Perković, L. (2019). 'Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji', Školski vjesnik, 68.(2.), str. 309-329. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234941 (Datum pristupa: 21.10.2021.)
Vancouver
Nikčević - Milković A, Jurković D, Perković L. Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 21.10.2021.];68.(2.):309-329. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234941
IEEE
A. Nikčević - Milković, D. Jurković i L. Perković, "Stavovi učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije prema inkluziji", Školski vjesnik, vol.68., br. 2., str. 309-329, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234941. [Citirano: 21.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (391 KB) str. 330-351 preuzimanja: 97* citiraj
APA 6th Edition
Nikčević - Milković, A., Jurković, D. i Perković, L. (2019). Teachers from Lika and Senj County Attitudes towards Working with Pupils with Special Needs. Školski vjesnik, 68. (2.), 330-351. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234941
MLA 8th Edition
Nikčević - Milković, Anela, et al. "Teachers from Lika and Senj County Attitudes towards Working with Pupils with Special Needs." Školski vjesnik, vol. 68., br. 2., 2019, str. 330-351. https://hrcak.srce.hr/234941. Citirano 21.10.2021.
Chicago 17th Edition
Nikčević - Milković, Anela, Denis Jurković i Lada Perković. "Teachers from Lika and Senj County Attitudes towards Working with Pupils with Special Needs." Školski vjesnik 68., br. 2. (2019): 330-351. https://hrcak.srce.hr/234941
Harvard
Nikčević - Milković, A., Jurković, D., i Perković, L. (2019). 'Teachers from Lika and Senj County Attitudes towards Working with Pupils with Special Needs', Školski vjesnik, 68.(2.), str. 330-351. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234941 (Datum pristupa: 21.10.2021.)
Vancouver
Nikčević - Milković A, Jurković D, Perković L. Teachers from Lika and Senj County Attitudes towards Working with Pupils with Special Needs. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 21.10.2021.];68.(2.):330-351. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234941
IEEE
A. Nikčević - Milković, D. Jurković i L. Perković, "Teachers from Lika and Senj County Attitudes towards Working with Pupils with Special Needs", Školski vjesnik, vol.68., br. 2., str. 330-351, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234941. [Citirano: 21.10.2021.]

Sažetak
Provedba inkluzivnog odgoja i obrazovanja mora biti opća politika i praksa, a kako bi se unaprijedila u određenoj mikro regiji bilo je potrebno istražiti stavove učitelja i nastavnika Ličko-senjske županije o dosadašnjem iskustvu, oblicima i načinima rada sa učenicima s posebnim potrebama. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji osnovnih škola ove županije imaju umjerene do krajnje pozitivne stavove o provedbi inkluzije, dok srednjoškolski nastavnici pokazuju veće nezadovoljstvo procjenom inkluzivne prakse u svojim školama. Inkluzivna praksa u školama u ovoj županiji je općenito vrlo dobra. Međutim, rezultati pokazuju nedostatno formalno obrazovanje učitelja i nastavnika u sadržajima vezanim za poučavanje učenika različitih sposobnosti, što nastoje nadoknaditi različitim stručnim usavršavanjima. Većina ispitanih učitelja i nastavnika ima potporu u radu s ovim učenicima te dobru suradnju sa stručno-razvojnom službom škole. Darovite i talentirane učenike usmjeravaju na dodatne izvanškolske i izvannastavne aktivnosti, kao i na posebne oblike školovanja. Učitelji i nastavnici s manje formalnog obrazovanja za rad sa učenicima s posebnim potrebama usmjereniji su na metodičko-didaktičke aspekte rada s njima.

Ključne riječi
inkluzivni odgoj i obrazovanje; metodičko-didaktički aspekti rada; učenici s posebnim potrebama; učitelji i nastavnici

Hrčak ID: 234941

URI
https://hrcak.srce.hr/234941

[engleski]

Posjeta: 653 *