hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima – izazov za školu i učenike

Marija Turk Sakač ; Osnovna škola Ivan Benković, Dugo Selo, Hrvatska
Blaženka Filipan - Žignić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (358 KB) str. 439-453 preuzimanja: 180* citiraj
APA 6th Edition
Turk Sakač, M. i Filipan - Žignić, B. (2019). Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima – izazov za školu i učenike. Školski vjesnik, 68. (2.), 439-453. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234965
MLA 8th Edition
Turk Sakač, Marija i Blaženka Filipan - Žignić. "Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima – izazov za školu i učenike." Školski vjesnik, vol. 68., br. 2., 2019, str. 439-453. https://hrcak.srce.hr/234965. Citirano 21.10.2021.
Chicago 17th Edition
Turk Sakač, Marija i Blaženka Filipan - Žignić. "Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima – izazov za školu i učenike." Školski vjesnik 68., br. 2. (2019): 439-453. https://hrcak.srce.hr/234965
Harvard
Turk Sakač, M., i Filipan - Žignić, B. (2019). 'Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima – izazov za školu i učenike', Školski vjesnik, 68.(2.), str. 439-453. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234965 (Datum pristupa: 21.10.2021.)
Vancouver
Turk Sakač M, Filipan - Žignić B. Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima – izazov za školu i učenike. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 21.10.2021.];68.(2.):439-453. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234965
IEEE
M. Turk Sakač i B. Filipan - Žignić, "Pisanje osnovnoškolaca u novim medijima – izazov za školu i učenike", Školski vjesnik, vol.68., br. 2., str. 439-453, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234965. [Citirano: 21.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (356 KB) str. 454-468 preuzimanja: 70* citiraj
APA 6th Edition
Turk Sakač, M. i Filipan - Žignić, B. (2019). Primary School Students' Writing in New Media – A Challenge for School and Students. Školski vjesnik, 68. (2.), 454-468. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234965
MLA 8th Edition
Turk Sakač, Marija i Blaženka Filipan - Žignić. "Primary School Students' Writing in New Media – A Challenge for School and Students." Školski vjesnik, vol. 68., br. 2., 2019, str. 454-468. https://hrcak.srce.hr/234965. Citirano 21.10.2021.
Chicago 17th Edition
Turk Sakač, Marija i Blaženka Filipan - Žignić. "Primary School Students' Writing in New Media – A Challenge for School and Students." Školski vjesnik 68., br. 2. (2019): 454-468. https://hrcak.srce.hr/234965
Harvard
Turk Sakač, M., i Filipan - Žignić, B. (2019). 'Primary School Students' Writing in New Media – A Challenge for School and Students', Školski vjesnik, 68.(2.), str. 454-468. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234965 (Datum pristupa: 21.10.2021.)
Vancouver
Turk Sakač M, Filipan - Žignić B. Primary School Students' Writing in New Media – A Challenge for School and Students. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 21.10.2021.];68.(2.):454-468. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234965
IEEE
M. Turk Sakač i B. Filipan - Žignić, "Primary School Students' Writing in New Media – A Challenge for School and Students", Školski vjesnik, vol.68., br. 2., str. 454-468, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234965. [Citirano: 21.10.2021.]

Sažetak
Danas smo svjedoci da u komunikaciji novim medijima (Facebook, WhatsApp i sl.) dolazi do ispreplitanja govora, pisma i slike, a pisani tekstovi u novim medijima nerijetko sadrže elemente usmenoga govora i razgovornoga stila, pa ih stoga Crystal (2006) naziva Netspeakom. Uporaba novih medija dovela je tako do jezičnih promjena na svim lingvističkim razinama, a učestalim razlogom uporabe karakterističnih elemenata javlja se jezična ekonomija koju nerijetko uzrokuju tehnološka ograničenja, tj. ograničenja broja znakova u nekim uslugama novih medija, želja za brzinom komunikacije te uštedom vremena i/ili novca.
Mladež već od ranih dana postaje najvjernijim korisnicima novih medija. Zbog brojnih kritika na njihovu pismenost i poznavanje standardnoga jezika, istražili smo procjene 401 učenika 8. razreda o zastupljenosti elemenata jezika novih medija u njihovim tekstovima pisanim kako za potrebe škole, tako i u slobodno vrijeme.
Rezultati istraživanja pokazali su da učenici elemente jezika novih medija statistički značajno više rabe u novim medijima u slobodno vrijeme, negoli u pisanim radovima za potrebe škole, bez obzira na spol i županiju u kojoj žive.

Ključne riječi
elementi jezika novih medija; jezik novih medija; pisani radovi učenika 8. razreda; pismenost mladih

Hrčak ID: 234965

URI
https://hrcak.srce.hr/234965

[engleski]

Posjeta: 482 *