hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu

Josipa Jurić ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Irena Mišurac ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Ivana Vežić

Puni tekst: hrvatski, pdf (376 KB) str. 469-487 preuzimanja: 1.501* citiraj
APA 6th Edition
Jurić, J., Mišurac, I. i Vežić, I. (2019). Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu. Školski vjesnik, 68. (2.), 469-487. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234968
MLA 8th Edition
Jurić, Josipa, et al. "Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu." Školski vjesnik, vol. 68., br. 2., 2019, str. 469-487. https://hrcak.srce.hr/234968. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Jurić, Josipa, Irena Mišurac i Ivana Vežić. "Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu." Školski vjesnik 68., br. 2. (2019): 469-487. https://hrcak.srce.hr/234968
Harvard
Jurić, J., Mišurac, I., i Vežić, I. (2019). 'Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu', Školski vjesnik, 68.(2.), str. 469-487. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234968 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Jurić J, Mišurac I, Vežić I. Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 08.12.2021.];68.(2.):469-487. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234968
IEEE
J. Jurić, I. Mišurac i I. Vežić, "Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu", Školski vjesnik, vol.68., br. 2., str. 469-487, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234968. [Citirano: 08.12.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (371 KB) str. 488-507 preuzimanja: 100* citiraj
APA 6th Edition
Jurić, J., Mišurac, I. i Vežić, I. (2019). Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes. Školski vjesnik, 68. (2.), 488-507. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234968
MLA 8th Edition
Jurić, Josipa, et al. "Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes." Školski vjesnik, vol. 68., br. 2., 2019, str. 488-507. https://hrcak.srce.hr/234968. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Jurić, Josipa, Irena Mišurac i Ivana Vežić. "Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes." Školski vjesnik 68., br. 2. (2019): 488-507. https://hrcak.srce.hr/234968
Harvard
Jurić, J., Mišurac, I., i Vežić, I. (2019). 'Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes', Školski vjesnik, 68.(2.), str. 488-507. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234968 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Jurić J, Mišurac I, Vežić I. Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 08.12.2021.];68.(2.):488-507. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234968
IEEE
J. Jurić, I. Mišurac i I. Vežić, "Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes", Školski vjesnik, vol.68., br. 2., str. 488-507, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234968. [Citirano: 08.12.2021.]

Sažetak
Rješavanje zadataka je najčešća aktivnost učenika u nastavi matematike. U radu donosimo kratki opis pojma matematičkoga zadatka, njegove uloge u nastavi i etapa kojima se pristupa u rješavanju zadataka. Napravljena je i klasifikacija zadataka u nastavi matematike u ovisnosti o njegovoj kognitivnoj zahtjevnosti.
Cilj rada bio je provjeriti koliko su zadaci u slučajno odabrainim udžbenicima usmjereni aktivnom učenju matematike od strane učenika. U tome nam je poslužila Bloomova taksonomija sa svojih šest razina kognitivnih procesa. Za svaku razinu, navedeni su ciljevi (ishodi) učenja, tipični aktivni glagoli i najčešći zadaci iz matematičkih udžbenika. Udžbenici su analizirani i s aspekta klasifikacije koja se uobičajeno koristi u početnoj nastavi matematike, a koju je uveo Josip Markovac.
Uvidom u rezultate može se lako zaključiti da oni nisu u potpunosti usklađeni sa suvremenom nastavom i da ne obuhvaćaju sve razine kognitivnih procesa. U udžbenicima su većinom prisutni numerički zadaci koji se odnose na činjenično znanje obuhvaćajući najniže razine kognitivnih procesa, dok su zadatci koji potiču učenike na korištenje viših misaonih procesa, izostavljeni.

Ključne riječi
Bloomova taksonomija; klasifikacija zadataka u matematici; udžbenik iz matematike

Hrčak ID: 234968

URI
https://hrcak.srce.hr/234968

[engleski]

Posjeta: 1.915 *