Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Pregled empirijskih istraživanja kulture škole

Vlatka Družinec orcid id orcid.org/0000-0002-2758-8997 ; Osnovna škola Josipa Broza, Kumrovec, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 317 Kb

str. 609-620

preuzimanja: 1.756

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 325 Kb

str. 596-608

preuzimanja: 1.873

citiraj


Sažetak

Školska kultura je jedan od indikatora kvalitete i organizacijske djelotvornosti škole, a obuhvaća vrijednosti, norme, uvjerenja, rituale i tradicije škole. Kvaliteta školske kulture utječe na kvalitetu cjelokupnog načina življenja u školi.
Cilj rada je prikazati rezultate autorici dostupnih empirijskih istraživanja u Hrvatskoj i svijetu s područja kulture škole. Analizom literature sažeti su zaključci znanstvenih radova koji utvrđuju povezanost školske kulture i nekih čimbenika odgojno-obrazovnog rada u školi: obrazovnih postignuća učenika, pojave nasilja u školama i devijantnog ponašanja učenika, dobrobiti za učitelje, međuljudskih odnosa u školi i uloge ravnatelja.
S obzirom da je školska kultura pokretač pozitivnih promjena unutar institucije i ima značajan utjecaj na sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa, osnovna svrha ovog rada je razmatranje školske kulture kao važnog čimbenika u postizanju kvalitete cjelokupnog života i rada u školi. Prikazom rezultata istraživanja može se zaključiti kako je tek manji broj istraživanja školske kulture proveden u Hrvatskoj, stoga je potrebno sustavno istraživati kulture hrvatskih škola i poticati pozitivne promjene školske kulture.

Ključne riječi

negativna kultura škole; pozitivna kultura škole; škola; učenik; učitelj

Hrčak ID:

234972

URI

https://hrcak.srce.hr/234972

Datum izdavanja:

23.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.812 *