Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/ur.2019.063.1_2.03

JOYCEOV "FINNEGANS WAKE" I MCCARTHYJEV "REMAINDER": KODIRANJE I JEZIČKO RASLOJAVANJE

Lamija Milišić orcid id orcid.org/0000-0002-4341-3863 ; Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu


Puni tekst: hrvatski pdf 345 Kb

str. 51-76

preuzimanja: 461

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada jeste razmotriti pojmove kôd i jezičko raslojavanje u sklopu analize djela Finnegans Wake Jamesa Joycea i Remainder Toma McCarthyja. Kôd se definira kao prijelaz iz područja mimeze u područje smisla. Analiza polazi od propitivanja žanrovskog određenja djela Finnegans Wake i Remainder, kao i statusa književnih likova u njima. Dokazuje se kako književni likovi u ta dva djela posjeduju “retorički kodiran identitet” i razmatraju se metode kojima je taj identitet postignut te učinci tih metoda. Pokazuje se na koji način je tehnika brikolaža primijenjena u Joyceovom i McCarthyjevom slučaju – te se ta tehnika povezuje sa pojmom koda. U zaključnom dijelu rada objašnjava se način na koji Joyceov i McCarthyjev tekst koriste književni jezik radi autorefleksije koda kojim su napisani. Shodno tome, kôd ostaje unutar područja mimeze (i ne zalazi u područje smisla). U radu se nudi teza o književnom jeziku kao performativu, čime se sugeriše promjena poimanja ontološkog statusa likova u književnom tekstu.

Ključne riječi

generativna fikcija; kôd; pamćenje; bricolage; performativ

Hrčak ID:

235855

URI

https://hrcak.srce.hr/235855

Datum izdavanja:

5.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.041 *