Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i4.3322

Utjecaj osobina učitelja na učenička postignuća: metaanalitička studija

Şahin Danişman ; Düzce University, Education Faculty, Department of Mathematics Education, 81620, Düzce, Turkey
Mustafa Güler orcid id orcid.org/0000-0002-4082-7585 ; Trabzon University, Fatih Faculty of Education, Department of Mathematics Education,61300, Trabzon, Turkey
Engin Karadağ ; Akdeniz University, Faculty of Education, Department of Educational Science, 07058, Antalya, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 418 Kb

str. 1367-1398

preuzimanja: 234

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 418 Kb

str. 1367-1398

preuzimanja: 263

citiraj


Sažetak

Pretpostavljajući da osobine učitelja imaju utjecaj na rezultate učenja, istraživanjem
su se ispitali stavovi te su izneseni statistički dokazi i rezultati istraživanja. U ovoj
metaanalitičkoj studiji osobine učitelja određene su na temelju postojeće literature na
osnovi koje su analizirani odnosi osobine učitelja i učeničkih postignuća. Analitički
protokol pregleda literature pokriva u cijelosti 1,042 međuovisne vrijednosti
pronađenih u 209 neovisnih istraživačkih članaka ili teza/ disertacija, koje uključuju
3 225 488 sudionika istraživanja. Rezultati primjene modela slučajnoga učinka
pokazuju da osobine učitelja imaju nizak pozitivan utjecaj na učenička postignuća.
Pozitivni utjecaji analizirani su u okviru učiteljskih vještina i kvalifikacija. U
kontekstu sadržajnih elemenata učiteljskih vještina posljedice svih dimenzija unutar
okvira pokazale su se značajnima. Preciznije, pokazalo se da na učenička postignuća
ponajviše utječu učiteljske osobne kvalitete, dok je najmanji učinak ostavljao proces
upravljanja učenjem. U svjetlu ovih zaključaka dane su određene sugestije i preporuke
za buduća istraživanja

Ključne riječi

metaanaliza; učeničko postignuće; učiteljske osobine

Hrčak ID:

235902

URI

https://hrcak.srce.hr/235902

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.201 *