hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31192/np.18.1.6

Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka

Aleksandra Krampač Grljušić ; Osnovna škola Ljudevita Gaja Osijek, Osijek, Hrvatska
Dalibor Adžić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6280-3077 ; Agencija za odgoj i obrazovanje – Podružnica Osijek, Osijek, Hrvatska
Aleksandra Gvozdanović Debeljak   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9348-4371 ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska; Osnovna škola Ljudevita Gaja Osijek, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (128 KB) str. 73-85 preuzimanja: 347* citiraj
APA 6th Edition
Krampač Grljušić, A., Adžić, D. i Gvozdanović Debeljak, A. (2020). Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka. Nova prisutnost, XVIII (1), 73-85. https://doi.org/10.31192/np.18.1.6
MLA 8th Edition
Krampač Grljušić, Aleksandra, et al. "Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka." Nova prisutnost, vol. XVIII, br. 1, 2020, str. 73-85. https://doi.org/10.31192/np.18.1.6. Citirano 10.05.2021.
Chicago 17th Edition
Krampač Grljušić, Aleksandra, Dalibor Adžić i Aleksandra Gvozdanović Debeljak. "Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka." Nova prisutnost XVIII, br. 1 (2020): 73-85. https://doi.org/10.31192/np.18.1.6
Harvard
Krampač Grljušić, A., Adžić, D., i Gvozdanović Debeljak, A. (2020). 'Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka', Nova prisutnost, XVIII(1), str. 73-85. https://doi.org/10.31192/np.18.1.6
Vancouver
Krampač Grljušić A, Adžić D, Gvozdanović Debeljak A. Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka. Nova prisutnost [Internet]. 2020 [pristupljeno 10.05.2021.];XVIII(1):73-85. https://doi.org/10.31192/np.18.1.6
IEEE
A. Krampač Grljušić, D. Adžić i A. Gvozdanović Debeljak, "Inkluzivno obrazovanje i dimenzija jednakosti u nastavi vjeronauka", Nova prisutnost, vol.XVIII, br. 1, str. 73-85, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.18.1.6

Sažetak
Inkluzivna škola rezultat je različitih djelovanja društva. Da bi djeca s teškoćama u razvoju bila uspješno uključena u obrazovnu praksu, važno je razviti svijest djece o prihvaćanju i poštivanju različitosti. Pretraživanjem relevantne literature u radu prikazane su zakonske odredbe vezane uz odgoj i obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju, nova i stara paradigma invaliditeta i inkluzivna edukacija s naglaskom na nastavu vjeronauka. Inkluzivno obrazovanje usmjereno je na uvažavanje potreba svakog djeteta. Nova paradigma slijedi Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom koja prije svega ističe poštivanje ljudskih prava. Poštivanje, uvažavanje i prihvaćanje različitosti u inkluzivnoj školi temelji su svakog nastavnog predmeta i učitelja. Budući da školski vjeronauk kroz svoj program ističe važnost i jednakost svih ljudi, vjeroučitelj je važan kreator programa nastave vjeronauka koja doprinosi inkluzivnom obrazovanju.

Ključne riječi
djeca s teškoćama; inkluzija; ljudska prava; obrazovanje; školski vjeronauk

Hrčak ID: 236011

URI
https://hrcak.srce.hr/236011

[engleski]

Posjeta: 724 *