hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.18.1.13

Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture

Jasna Šulentić Begić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Amir Begić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ivana Pušić ; Osnovna škola Ivana Kozarca, Županja, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (163 KB) str. 185-202 preuzimanja: 119* citiraj
APA 6th Edition
Šulentić Begić, J., Begić, A. i Pušić, I. (2020). Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture. Nova prisutnost, XVIII (1), 185-202. https://doi.org/10.31192/np.18.1.13
MLA 8th Edition
Šulentić Begić, Jasna, et al. "Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture." Nova prisutnost, vol. XVIII, br. 1, 2020, str. 185-202. https://doi.org/10.31192/np.18.1.13. Citirano 25.09.2020.
Chicago 17th Edition
Šulentić Begić, Jasna, Amir Begić i Ivana Pušić. "Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture." Nova prisutnost XVIII, br. 1 (2020): 185-202. https://doi.org/10.31192/np.18.1.13
Harvard
Šulentić Begić, J., Begić, A., i Pušić, I. (2020). 'Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture', Nova prisutnost, XVIII(1), str. 185-202. https://doi.org/10.31192/np.18.1.13
Vancouver
Šulentić Begić J, Begić A, Pušić I. Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture. Nova prisutnost [Internet]. 2020 [pristupljeno 25.09.2020.];XVIII(1):185-202. https://doi.org/10.31192/np.18.1.13
IEEE
J. Šulentić Begić, A. Begić i I. Pušić, "Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture", Nova prisutnost, vol.XVIII, br. 1, str. 185-202, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.18.1.13

Sažetak
Od školske godine 2019./2020. nastava Glazbene kulture treba se realizirati prema Kurikulumu nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije koji će tijekom tri godine ući u sve razrede osnovne škole. U nastavi se realizira otvoreni kurikulum koji učiteljima omogućuje da učenje i podučavanje prilagođavaju interesima i sposobnostima učenika te vlastitim sklonostima. U okviru rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi preferencije učenika prema različitim aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture te otkriti postoje li razlike u preferencijama s obzirom na razred, spol učenika te (ne)pohađanje izvannastavne/izvanškolske glazbene aktivnosti. Istraživanje, koje se odvijalo tijekom 2018. godine, obuhvatilo je 280 ispitanika, tj. anketirani su učenici četvrtog, šestog i osmog razreda. Rezultati pokazuju da učenici imaju pozitivan stav prema nastavi Glazbene kulture i da najviše preferiraju pjevanje, a zatim slušanje glazbe i glazbene igre. Međutim, zastupljenost aktivnosti i sadržaja, osim pjevanja, nije proporcionalna učeničkim preferencijama. Preferencije prema glazbenim aktivnostima s obzirom na spol učenika pokazuju kako se pojedine aktivnosti nalaze na istom mjestu i kod učenika i kod učenica. Također, slušanje glazbe više preferiraju učenici koji glazbenu izvannastavnu/izvanškolsku aktivnost nisu polazili ili je ne polaze. Zaključno, smatramo da bi se glazbene preferencije učenika trebale uzeti u obzir prilikom osmišljavanja nastavnih jedinica, izbora glazbe i organiziranja i izvođenja nastave.

Ključne riječi
aktivnosti i sadržaji; Glazbena kultura; otvoreni model/kurikulum; preferencije učenika

Hrčak ID: 236065

URI
https://hrcak.srce.hr/236065

[engleski]

Posjeta: 271 *