Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Obrazovanje nacionalnih manjina u Hrvatskoj: usporedba socijalističkog poretka i višestranačke demokracije

Dragutin Babić
Filip Škiljan


Puni tekst: hrvatski pdf 366 Kb

str. 373-403

preuzimanja: 1.533

citiraj


Sažetak

U hrvatskom slučaju može se usporediti nacionalnomanjinsko obrazovanje u socijalističkom poretku i federativnoj državi s onim u višestranačkoj demokraciji i u Republici Hrvatskoj kao samostalnoj državi. U ovom se radu analizira nacionalnomanjinsko obrazovanje u socijalističkom poretku i to u njegovoj ranoj fazi, tada još izrazito centralizirane države s jednopartijskom vladavinom te ideologijom ‘bratstva i jedinstva’. Iz tog razdoblja u radu su analizirane sljedeće
nacionalne manjine: Mađari, Talijani, Slovaci, Rusini, Česi. Nakon uvođenja demokracije u Hrvatsku, program nacionalnomanjinskog obrazovanja se diverzificira i pluralizira te uključuje više modela s mogućnošću potpunog obrazovanja na jeziku i pismu nacionalne manjine. Ako bi se usporedila nacionalnomanjinska nastava u socijalizmu s ponuđenim modelima A, B i C u demokratskom poretku, tada bi nastava za nacionalne manjine bila najbliža i usporediva s C modelom,
sa tom razlikom da je u socijalizmu to bilo nešto obimnije od istoga sadržaja u C modelu.

Ključne riječi

nacionalne manjine; obrazovanje; Hrvatska; socijalističko razdoblje; višestranačka demokracija

Hrčak ID:

236089

URI

https://hrcak.srce.hr/236089

Datum izdavanja:

21.3.2020.

Posjeta: 2.319 *