hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635

Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva

Dejana Bouillet   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlatka Domović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5794-6786 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Monika Pažur   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0936-0048 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, PDF (561 KB) str. 1-16 preuzimanja: 115* citiraj
APA 6th Edition
Bouillet, D., Domović, V. i Pažur, M. (2020). Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva. Revija za socijalnu politiku, 27 (1), 1-16. https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635
MLA 8th Edition
Bouillet, Dejana, et al. "Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva." Revija za socijalnu politiku, vol. 27, br. 1, 2020, str. 1-16. https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Bouillet, Dejana, Vlatka Domović i Monika Pažur. "Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva." Revija za socijalnu politiku 27, br. 1 (2020): 1-16. https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635
Harvard
Bouillet, D., Domović, V., i Pažur, M. (2020). 'Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva', Revija za socijalnu politiku, 27(1), str. 1-16. https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635
Vancouver
Bouillet D, Domović V, Pažur M. Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva. Revija za socijalnu politiku [Internet]. 2020 [pristupljeno 28.11.2020.];27(1):1-16. https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635
IEEE
D. Bouillet, V. Domović i M. Pažur, "Cjeloživotno učenje mladih u kontekstu javnih politika – europska perspektiva", Revija za socijalnu politiku, vol.27, br. 1, str. 1-16, 2020. [Online]. https://doi.org/10.3935/rsp.v27i1.1635

Sažetak
U radu se analiziraju 134 javne politike cjeloživotnog učenja (CU) u devet zemalja uključenih u projekt ‘Javne politike koje podržavaju mlade u njihovom životnom putu - Komparativna analiza cjeloživotnog učenja i uključivanja u obrazovanje i rad u Europi’ (YOUNG_ADULLLT) koji je razvijen u okviru EU okvirnog programa za istraživanje i inovacije HORIZON 2020. Analiza javnih politika cjeloživotnog učenja se temelji na tri teorijska koncepta – kulturna politička ekonomija, teorija životnog puta i upravljanje. Ciljevi analize se odnose na utvrđivanje procedura formuliranja i implementacije politika CU u pojedinim državama, analizu njihovih specifičnih ciljeva i stupanj koordinacije obrazovnih politika, politika socijalne zaštite i tržišta rada. Analiza pokazuje razlike među zemljama s obzirom na navedene ciljeve koje su posljedica različitih društvenih i ekonomskih okolnosti. Procedure formuliranja politika kreću se od centraliziranih do decentraliziranih. Ciljevi javnih politika cjeloživotnog učenja su trostruki – obrazovni, ekonomski i socijalni, pri čemu njihova zastupljenost varira od zemlje do zemlje. Razine i mehanizmi koordinacije cjeloživotnog učenja također nisu istovjetni te su prepoznate razlike među zemljama s obzirom na centralno upravljani lokalizam, laissez faire i demokratski lokalizam.

Ključne riječi
javne politike; cjeloživotno učenje; mladi; Europa

Hrčak ID: 236104

URI
https://hrcak.srce.hr/236104

[engleski]

Posjeta: 292 *